Obszary reklamy. Edycja II. Piękno w reklamie


MINIONA -

Koszalin

Założenia konferencji

Druga konferencja naukowa z cyklu "Obszary reklamy" skoncentrowana będzie na zjawisku piękna w reklamie. Jej celem będzie naukowa refleksja nad znaczeniem fenomenu piękna w kontekście działań reklamowych. Ze względu na pojemność znaczeniową spajającego wydarzenie pojęcia oraz stosowania go do opisu różnych aspektów rzeczywistości, tak kulturowej, jak i biologicznej, do udziału w konferencji chcielibyśmy zaprosić przedstawicieli różnych dziedzin naukowych, między innymi antropologów, kulturoznawców, językoznawców, filozofów, medioznawców, socjologów, pedagogów, biologów, teoretyków i historyków sztuki a także praktyków komunikacji reklamowej. Szerokie, interdyscyplinarne spojrzenie na zagadnienie pozwoli na lepsze zrozumienie powodów i zasadności wykorzystywania pięknych wizerunków / obrazów w tekstach reklamowych. Umożliwi także namysł nad realną lub tylko potencjalną szkodliwością stosowania tego typu rozwiązań (rozwiązań opartych na pięknych, idealnych wizerunkach) przez nadawców komunikatów promocyjnych. Zagadnieniu istotnym w kontekście licznych manipulacji w tym zakresie, które wielokrotnie doprowadzały do zakazu emitowania konkretnych reklam.

Ze względu na widoczne w ostatnich latach przemiany w stosowanych w reklamie rozwiązaniach, interesującymi dla organizatorów zagadnieniami będą te związane z naruszaniem lub zanegowaniem obowiązujących do niedawna w świecie reklamy wzorców piękna. 

Warunki uczestnictwa

Udział w konferencji jest bezpłatny. Teksty, po uzyskaniu pozytywnej oceny dwóch zewnętrznych recenzentów, ukażą się w monografii wieloautorskiej wydanej nakładem Wydawnictwa Politechniki Koszalińskiej.

Tytuły wystąpień (czas wystąpienia do 20 minut) wraz z abstraktami (objętość abstraktu: do 800 znaków ze spacjami) oraz informacją odnośnie akredytacji prosimy nadsyłać w pliku programu Word do 5.05.2019 roku na adres mailowy: kaminska.zaklina@gmail.com .

Informacje o zakwalifikowaniu wystąpień wraz ze szczegółowym planem konferencji zostaną przesłane prelegentom do 12.05.2019 roku.

Organizatorzy proszą, aby osoby zgłaszające propozycje referatów zadeklarowały, czy planują wygłosić je w trakcie konferencji, czy też zainteresowane są wyłącznie nadesłaniem tekstu do monografii. W tym drugim przypadku tytuły ich referatów nie zostaną uwzględnione w programie.

Termin nadsyłania tekstów (objętość: od 20 do 40 tys. znaków ze spacjami): 31.08.2019 roku. Zasady redakcji tekstu zostaną przesłane prelegentom wraz z informacją o kwalifikacji.

Organizator nie zapewnia noclegu oraz nie zwraca kosztów dojazdów.

W imieniu Komitetu Organizacyjnego

dr Piotr Szarszewski, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego

mgr Żaklina Kamińska, sekretarz Komitetu Organizacyjnego

 

 

 






Aktualizacja:  2019-04-26