Learning Adventures 2019


MINIONA -

Centrum Nauki Kopernik
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Do 10 lipca przyjmujemy zgłoszenia prelegentów na tegoroczną międzynarodową konferencję Learning Adventures 2019 (Przygody umysłu) poświęconą roli (mocy lub niemocy) przedmiotów w procesie uczenia / uczenia się.

Kogo chcemy zachęcić do udziału?

  • naukowców,
  • badaczy,
  • przedstawicieli centrum nauki,
  • specjalistów ds. badań i rozwoju,
  • pedagogów,
  • nauczycieli,
  • studentów,
  • wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi badaniami procesów uczenia się.

 

Zakres tematyczny wystąpień:

  1. (Nie)moc przedmiotów: wirtualne a realne. Na czym polega różnica między materialnymi a wirtualnymi pomocami naukowymi, mającymi ułatwiać młodym ludziom odkrywanie świata i zdobywanie wiedzy naukowej?

  2. Technologia dla każdego ucznia. Kupić, rozdać i co dalej? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, zabawki – przed rodzicami, nauczycielami i osobami uczącymi się?

  3. Inteligencja przedmiotów. W jaki sposób i dla kogo projektowane są pomoce naukowe? Kiedy projektowanie pomocy naukowych rozwija wiedzę o uczeniu się?

  4. Czy można uczyć się bez wysiłku? Co obiecują dzieciom i dorosłym przedmioty – nowoczesne zabawki, gry, roboty edukacyjne?

  5. Większa kreatywność dzięki zabawie z kostką? Gdzie przebiegają etyczne granice obietnic w narracjach o pomocach naukowych i zabawkach edukacyjnych? 

Rejestracja

Prelegenci:
10 lipca 2019 r. – ostateczny termin składania abstraktów i posterów

30 lipca 2019 r. – ogłoszenie prelegentów

Uczestnicy (publiczność):
30 września 2019 r. – ostateczna data rejestracji

Oficjalnym językiem konferencji jest angielski, dlatego wszystkie streszczenia muszą być złożone w języku angielskim.

Dla każdego zgłoszenia należy przygotować krótki abstrakt do 500 słów, tytuł i 3 słowa kluczowe.

Tylko jeden autor zatwierdzonych wystąpień lub posterów może być aktywnym uczestnikiem – prelegentem na konferencji. Inni współautorzy mogą uczestniczyć w konferencji jako uczestnicy bierni (słuchacze).

O konferencji

We współczesnym świecie żyjemy rozdarci między wiarą w moc przedmiotów a poczuciem sprawczości, jakie daje nam kontakt z dotykowym ekranem.

Wiele doświadczeń i eksperymentów, którym w przeszłości towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką czy pochylnią, poznajemy dziś za pomocą tekstu, obrazków bądź rzeczywistości wirtualnej. Na uczenie się przeznaczamy coraz więcej czasu, jednak w coraz mniejszej mierze chcemy go poświęcać na zmagania z materialnością świata. Ze swej natury niewirtualny, świat stawia przed nami bardzo materialne wyzwania: zniszczenie planety, globalne ocieplenie, trudne do przewidzenia skutki rozwoju nauki i nowych technologii. Jak wykorzystać potencjał nauki i technologii z korzyścią dla społeczeństwa? Czy do rozwiązania wszelkich współczesnych problemów wystarczy biegłość poruszania się w przestrzeni kodów i programów? Na ile ważny w uczeniu się jest kontakt z materią i konstruowanie wiedzy w oparciu o fizyczne doświadczanie świata?

Czy przedmioty mające uczyć dzieci nowych, ważnych umiejętności spełniają swoje funkcje? Czy możemy być spokojni o przyszłość dzisiejszych uczniów? Czy dobra pomoc naukowa wystarczy, by poprowadzić świetne zajęcia? Czy nauczyciel chemii dysponujący wyłącznie słowami, kredą i tablicą ma szansę głęboko zainteresować uczniów przedmiotem, którego uczy?

Wytwory ludzkie nie mają neutralnego charakteru. Wpisane są w nie wartości, cele, koncepcje użytkowe, a także wyobrażona postać użytkownika, któremu przypisuje się konkretne cechy. Jakie założenia dotyczące przyszłego użytkownika – jego płci, kompetencji oraz sposobu korzystania z pomocy naukowych przyświecają projektantom rozwiązań edukacyjnych – przedmiotów mających wspierać procesy nauczania i uczenia się? Czy wprowadzanie do edukacji pomocy wykorzystujących nowe technologie wzmacnia społeczne podziały, czy wyrównuje szanse?

Krótko mówiąc: co wiemy o mocy (lub niemocy) przedmiotów w kontekście uczenia się?

Program konferencji organizowanej przez Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science oraz SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie obejmuje wystąpienia prelegentów oraz BADNIGHT! – imprezę, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach.

Dołącz do nas!

więcej na stronie: 

http://www.kopernik.org.pl/en/projekty-specjalne/konferencja-przygody-umyslu/






Źródło:  http://www.kopernik.org.pl/en/projekty-specjalne/konferencja-przygody-umyslu/

Aktualizacja:  2019-05-27