Interdyscyplinarna Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Praktyczna Nauczycieli Akademickich, Doktorantów, Studentów i Praktyków Gospodarczych "Instytucjonalizacja zdrowia i terapii w turystyce w czasi


-

online Białystok
Białystok, Ul. Malmeda 13B lok.27

Medycyna naturalna i medycyna farmakologiczna powinny z sobą współdziałać. Trzeba dostrzecw człowieku wielopoziomowy, ujęty holistycznie aspekt zdrowia (fizyczny, psychiczny, duchowyi społeczny) oraz poszukiwać związków na tych płaszczyznach i odpowiednich leków w leczeniu. Nie może być to wyłącznie doraźnie stosowany środek farmakologiczny, lecz także np. dobre słowo, przyjazna atmosfera, cisza, spokój, odpowiednia dieta, sen, codzienna gim-nastyka i aktywność ruchowa, zdrowe ekologicznie środowisko. Trzeba korzystać z medycyny naturalnej (ziołolecznictwa, wywodzącego się z kultury ludowej, leczenia homeo-patycznego, akupunktury, bioenergoterapii, wodolecznictwa), fizjoterapii (fizykoterapii i masażu), psycho-terapii, terapii zajęciowej. Często dobrym lekarzem może okazać się natura i czas. W potocz-nym rozumieniu zdrowie oznacza brak dolegliwości i wysoki, zadawalający poziom sprawności fizycznej, psychicznej, duchowej i poprawnych relacji międzyludzkich. Tego typu dobrostan stanowi podstawowy i najważniejszy element kapitału ludzkiego. Bez zdrowia nie ma rozwoju osobowościi podnoszenia wydajności pracy. Jesteśmy świadkami, że każdemu z nas brakuje, często krótkookresowo tego typu sprawności. Można zatem postawić tezę, że w krótkim okre-sie jesteśmy wszyscy chorzy, nie tylko ci, którzy rano wstali „lewą nogą”. O stanie zdrowia, harmonii, dobrostanie decyduje prawidłowy przepływ energii, siły witalnej przez organizm ludzki. Dobry stan zdrowia to stan zrównoważenia i świadome zwycięstwo siły witalnej nad różnego rodzaju zagrożeniami np. bakteriami, wirusami, niekorzystnymi czynnikami fizyczno-biologicznymi, toksycznymi ludźmi, złą atmosferą w stosunkach międzyludzkich, w tym w zakładzie pracyi środowisku domowym. Zdrowie stanowi zatem brak dolegliwości, a przy tym wysoki poziom sprawności fizycznej, psychicznej, duchowej i społecznej. Występuje przeko-nanie, że gdy nic człowieka nie boli, to oznacza, że jest on zdrowy i nie musi się martwić. Tymczasem takie przekonanie nie jest prawdziwe i stanowi uproszczenie w podejściu do dob-rostanu. Zdrowie to harmonia ciała, emocji, umysłu, ducha i poprawnych relacji społecznych z innymi. W kulturach wschodnich panuje pogląd, że stanowi ono uporządkowane krążenie pozytywnej energii wzajemnie przenikającej, zarówno na poziomie ciała  jednostki ludzkiej
i całej populacji, co decyduje o stanie zdrowia. Używa się określenia „centrum energetyczne”, które reguluje, zarządza organizmem. O istnieniu zdrowia decyduje siła witalna i dopóki ona istnieje można cieszyć się życiem. Z wiekiem jej potencjał w sposób naturalny maleje. Możemy ten proces spowolnić dzięki samoterapii, w tym codziennej gimnastyce, a także w instytucjonalnej rehabilitacji, odbywającej się na miejscu iw ramach wyjazdów turystycznych - dr Antoni Roman prof. h. ON-BRW

WYMOGI EDYTORSKIE

INSTRUKCJA POPRAWNIE NAPISANEGO ARTYKUŁU NAUKOWEGO (W EDYTOWALNEJ WERSJI PLIKU, STWORZONEGO W PROGRAMIE WORD)

Struktura artykułu naukowego:
a. stopień naukowy, imię i nazwisko oraz nazwa instytucji naukowej lub podmiotu społecznego, gos-podarczego,  politycznego, reprezentowanego przez autora,
b. tytuł artykułu naukowego w języku polskim i angielskim (uwzgledniający problem i tezę),
c. streszczenie artykułu w języku polskim i angielskim,
d. słowa kluczowe w języku polskim i angielskim,
e. wstęp,
f. rozdziały i paragrafy artykułu,
g. zakończenie i wnioski,
h. literatura (książki, czasopisma i Internet).

Wymogi edytorskie dotyczące napisania artykułu naukowego:
1. Objętość wraz z tabelami, rysunkami i fotografiami powinna liczyć do 20 tysięcy znaków (8-10 stron).
2. Artykuł powinien być napisany czcionką typu TIMES NEW ROMAN 12 PKT., 1½ odstępu między wierszami.
3. Wielkość tabel i rysunków nie może przekraczać formatu B-5 (12,5 x 19,5cm). Wszystkie tabele, wykresy, zdjęcia i rysunki powinny posiadać tytuł, źródło oraz numerację cyframi arabskimi.
4. Przy powoływaniu się na publikacje innych autorów, umieszczamy pojedynczy przypis dolny wg wzoru:
a. Pozycja książkowa (wariant A)
D.Begg, S.Fischer, R.Dornbusch, Ekonomia. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010, s.12.
b. Pozycja książkowa (wariant B)
B.Kubiczek, Planowanie rozwoju szkoły podstawowej, [w:] Jak planować rozwój placówki oświa-towej?, redakcja naukowa Danuta Elsner. Wydawnictwo Mentor, Chorzów 2001, s.121.

Czasopismo
B.Jankowska, Internacjonalizacja klastrów. „Gospodarka Narodowa” 2010, nr 5-6, s.3.
c. Internet http://rehabilitacja.mp.pl/terapia-zajeciowa/show.html?id=130226/, (data dostępu: 03.04.2018).
W przypadku powtórzenia danej pozycji książkowej lub czasopisma, w przypisie piszemy:
B.Kubiczek, Planowanie rozwoju szkoły podstawowej, …op.cit., s.121.
Gdy w artykule npowtarzamy poniżej na tej samej stronie, powyżej przedstawione źródło naukowe, wówczas piszemy:
Tamże, s. 121
5. Wykaz literatury w końcowej części artykułu naukowego należy zestawić w porządku alfabetycz-nym w następujący sposób:
a. Pozycja książkowa (wariant A)
Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Ekonomia. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
b. Pozycja książkowa (wariant B)
Kubiczek B., Planowanie rozwoju szkoły podstawowej, [w:] Jak planować rozwój placówki oświatowej?, redakcja naukowa Danuta Elsner. Wydawnictwo Mentor, Chorzów 2001.
Czasopismo
Jankowska B., Internacjonalizacja klastrów. „Gospodarka Narodowa” 2010, nr 5-6.c. Internet: http://rehabilitacja.mp.pl/terapia-zajeciowa/show.html?id=130226/, (data dostępu: 03.04.2018).

Więcej informacji o wpisywaniu literatury do tekstu można znaleźć na stronie internetowej www.tztirt.prv.pl w zakładce Wydawnictwo Naukowe TZTiRT.

INSTRUKCJA POPRAWNIE NAPISANEJ PREZENTACJI (W EDYTOWALNEJ WERSJI PLIKU, STWORZONEGO W PROGRAMIE POWERPOINT)
Uczestnik konferencji powinien przedstawić prezentację multimedialną, składającą się
z 8 (ośmiu) slajdów (zatytułowanych grubą czcionką).

Slajd 1. Tytuł prezentacji (zawierający problem i tezę), stopień naukowy, imię i nazwisko autora prezentacji, numer telefonu i adres mailowy (do korespondencji) oraz adres, na który organizator konferencji prześle bezpłatny certyfikat, a także bezpłatną recenzowaną monografię naukową (w przypadku, gdy uczestnik złożył pozytywnie zrecenzowany artykuł naukowy, umieszczony we wspomnianej monografii naukowej. Koszt przesyłki recenzowanej monografii naukowej pokrywa odbiorca).

Slajd 2. Problem badawczy, inaczej negatywny aspekt badanej rzeczywistości społecznej, gospo-darczej, kulturowej, przyrodniczej, politycznej. Stanowi on kłopot, sytuację niekorzystną, zagrażającą wzrostowi, rozwojowi, konkurencyjności i spadku dobrobytu społecznego, kwestię sporną popartą danymi statystycznymi lub wynikami eksperymentów. Problem to zagadnienie stwarzające trudności
i wymagające rozwiązania, sprawa do rozwiązania, inaczej zadanie do wykonania, gdyż sytuacja jest trudna.

Slajd 3. Cel pracy stanowi pewien pozytywny wzorzec, aspekt rzeczywistości społecznej, gospo-darczej, politycznej, kulturowej, przyrodniczej, pożądany kierunek, kierunkowskaz, drogowskaz, wyzwanie, aby rozwiązać problem, to także stan lub obiekt, do którego należy zmierzać, dążyć, aby rozwiązać problem.

Slajd 4. Teza to konkretny instrument, narzędzie myślowe, sposób służący rozwiązaniu problemu. Inaczej przedstawia założenie, twierdzenie, czyli zdanie, które ma być dowiedzione. Tezę stanowi własne domyślne twierdzenie, które ogłaszamy światu, dajemy pod rozwagę, twierdząc, że „wydaje nam się”. Teza to własne twierdzenie, inaczej dobrany „klucz” (wzorowany na innych doświad-czeniach, przykładach, rozwiązaniach), na którym opieramy dalsze wywody. Rozpoczyna się słowami „w pracy zostanie zweryfikowana teza, głosząca, że …”.Teza to założenie, twierdzenie wymagające dowodu, konkluzja, której należy dowieść na podstawie przyjętych przesłanek. Przez konkluzję rozumiemy wniosek, zakończenie działań myślowych, podające ostateczne wnioski. W slajdzie „teza” podajemy już istniejący przykład rozwiązujący analizowany problem badawczy (w skali lokalnej,
w regionie w kraju lub na świecie). Jeśli okaże się, że przyjęta teza będzie właściwa, to mówimy o jej trafności. Jeśli natomiast teza zostanie zweryfikowana negatywnie, wówczas należy mówić, że
w określonym momencie czasowym i na danym terenie nie należy podążać w przyjętym kierunku.

Slajd 5. Własny pomysł na rozwiązanie problemu badawczego (pokazujemy kreatywność, inaczej pomysłowość autora prezentacji w zakresie poruszanej problematyki badawczej, jako sposób na rozwiązanie przedstawionego problemu). Może to być idea, model (uproszczony fragment badanej rzeczywistości) lub pomysł techniczny (jako prototyp).

Slajd 6. Zakończenie i wnioski (należy nawiązać do stawianego problemu badawczego zawartego
w części wstępnej prezentacji i pokazać w jakim stopniu problem badawczy można rozwiązać).

Slajd 7. Literatura (w opracowaniu prezentacji i napisaniu artykułu naukowego, obowiązkowo należy przestrzegać podanych poniżej wymogów edytorskich).

Slajd 8. Dziękuję za uwagę.

W slajdzie 7 „Literatura”, materiały źródłowe należy zestawić w porządku alfabetycznym, w następujący sposób:

a. Pozycja książkowa (wariant A)

Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Ekonomia. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

b. Pozycja książkowa (wariant B)

B.Kubiczek, Planowanie rozwoju szkoły podstawowej, [w:] Jak planować rozwój placówki oświatowej?, redakcja naukowa Danuta Elsner. Wydawnictwo Mentor, Chorzów 2001.

 Czasopismo Jankowska B., Internacjonalizacja klastrów. „Gospodarka Narodowa” 2010 nr 5-6.

 Internet (przedstawiamy na końcu wykazu literatury) - http://rehabilitacja.mp.pl/terapia-zajeciowa/show.html?id=130226/, (data dostępu: 03.04.2018).

PRZED KONFERENCJĄ ZOSTANIE WYDANA RECENZOWANA MONOGRAFIA NAUKOWA.

KONTAKT:

tel. 503 46 49 46

e-mail: uroczanka.okopy@interia.pl






Źródło:  http://www.tztirt.prv.pl

Aktualizacja:  2023-05-28 14:24:31