Marki i znaki towarowe w społeczeństwie konsumpcyjnym


MINIONA -

sala nr 118 Instytut Historii UAM
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Szanowni Państwo,

Pracownia Historii Wizualnej Instytutu Historii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu
zaprasza do udziału w interdyscyplinarnej konferencji naukowej:

"Marki i znaki towarowe w społeczeństwie konsumpcyjnym"

(24-25 listopada 2016, IH UAM, Poznań)

Tematyka konferencji koncentruje się wokół roli i znaczenia marek i znaków towarowych we współczesnym, zdominowanym przez konsumpcję świecie. Zasadniczym jej celem jest zarówno ujęcie retrospektywne powyższej problematyki i poszukiwanie pierwszych symptomów zjawisk, które tak mocno uwidoczniły się w XX wieku, jak i podejście interdyscyplinarne, z uwzględnieniem różnych punktów odniesienia. Problematyka dotycząca sposobu postrzegania marek we współczesnym społeczeństwie coraz częściej staje sie przedmiotem zainteresowania nie tylko środowisk biznesowych, ale także instytucji publicznych oraz poszczególnych miejscowości czy regionów.

W założeniu organizatorów planowana konferencja stanowi pierwsze spotkanie z cyklu: "Wokół marek i znaków towarowych". Mając na uwadze szeroki, globalny kontekst zjawiska, chcielibyśmy w sposób szczególny w trakcie pierwszego spotkania przyjrzeć się funkcjonowaniu marek i znaków towarowych w społeczeństwie konsumpcyjnym, z uwzględnieniem polskich realiów.

Proponujemy następujące zagadnienia badawcze konferencji:

- początki marek i znaków towarowych

- najstarsze marki krajowe i marki globalne

- kształtowanie się prawnej ochrony znaków towarowych

- specyfika marek okresu socjalizmu

- polskie marki w okresie transformacji systemowej

- marki globalne i marki regionalne na rynku europejskim

- marki w biznesie a marki instytucji publicznych

- paradoksy konsumpcjonizmu

- współczesna kultura konsumencka wobec marek i znaków towarowych






Źródło:  http://.

Aktualizacja:  2016-06-02