Pokolenie BioWare. Komputerowe gry fabularne w przestrzeni humanistyki


MINIONA -

Uniwersytet Wrocławski, Oratorium Marianum
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Zapraszamy Państwa na konferencję naukową Pokolenie BioWare: komputerowe gry fabularne w przestrzeni humanistyki. Chcielibyśmy, aby wydarzenie to stało się okazją
do namysłu nad ewolucją studia BioWare, a także nad grami wydawanymi przez frmę od 1998 do 2017 roku. Naszym celem jest analiza poszczególnych tytułów studia, rynkowej obecności BioWare, a także zbadanie rozwijającej się wokół studia społeczności fanów.

Do udziału w konferencji pragniemy zaprosić ludologów, twórców gier, teoretyków literatury, językoznawców, medioznawców, flologów, kulturoznawców, informatyków oraz przedstawicieli innych dyscyplin, które zajmują się badaniem gier wideo oraz szeroko rozumianą literaturą i kulturą popularną. Poniżej prezentujemy proponowane tematy dyskusji, choć mile widziane będą również propozycje wykraczające poza podane zagadnienia:

• narratologia i badanie postaci,
• literackość i ludologiczność,
• socjologiczne uwarunkowania kultury graczy,
• psychologiczne aspekty rozgrywki gier BioWare,
• kulturotwórcza rola gier BioWare,
• gry BioWare a klasyczne gry RPG,
• techniki światotwórcze,
• techniki narracyjne,
• mechanika rozgrywki,
• poetyka gier BioWare,
• problemy etyczne i moralne,
• gry BioWare w kontekście problemu lokalizacji i adaptacji,
• transmedialność i paratekstualność gier BioWare,
• ewolucja marketngu i marki studia na przestrzeni lat,
• BioWare w kontekście zmian rynkowych,
• BioWare w kontekście przemysłu gier komputerowych,
• Ekonomiczne aspekty funkcjonowania studia na przestrzeni kolejnych generacji konsol,
• BioWare w przestrzeni społeczności graczy,
• Interplay, BlackIsle, Troika i Obsidian jako konkurenci i twórcy alternatywnych technik światotwórczych i narracyjnych,
• metody projektowania,
• warstwa wizualna i dźwiękowa.






Źródło:  https://generationbioware.wordpress.com

Aktualizacja:  2017-03-19