Dziennikarz, mediaworker czy influencer? O problemach dziennikarskiej profesji w mediach zdigitalizowanych


MINIONA -

Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

W dniach 28-29 września 2017 roku na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu odbędzie się interdyscyplinarna konferencja naukowa i debata poświęcona nowym formom dziennikarstwa, a także konsekwencjom pojawiania się i ekspansji owych form dla  dziennikarstwa tradycyjnego oraz szerzej – społecznej kondycji mediów i struktury dyskursów medialnych.

Wiele mówi się o kryzysie dziennikarstwa współczesnego. Kryzys ów to nie tylko dysfunkcje dziennikarskiej profesji czy systemów medialnych, to  także kryzys tożsamościowy – kryzys delimitacji. Tradycyjne granice dziennikarskiej profesji atakowane są z rozmaitych stron – nie jest jasna granica między dziennikarstwem a rozrywką (infotaimnent), dziennikarstwem a branżami komunikacji wizerunkowej (public relations), a nawet dziennikarstwem a polityką (czy media stają się aktorami na scenie politycznej?). Wszystkie te zagadnienia będą pozostawały w polu naszych zainteresowań podczas obrad konferencyjnych. To jednak, co będzie interesowało nas najbardziej, to kwestia relacji między dziennikarstwem tradycyjnym (mainstreamowym?) a tzw. dziennikarstwem internetowym/dziennikarstwem w Internecie/dziennikarstwem zdigitalizowanym oraz aktywnościami paradziennikarskim, realizowanymi w sieci.

Wśród proponowanych zagadnień znaleźć się mogą następujące:

·       Kondycja współczesnego dziennikarstwa

·       Etyczne aspekty zmian w dziennikarstwie współczesnym

·       Dyskursy mediów zdygitalizowanych

·       Media współczesne a kultura popularna

·       Znak/obraz/tekst w Internecie

·       Blogowanie i vlogowanie jako „nowe formy dziennikarstwa”

·       Fake newsy

·       Dziennikarstwo i dziennikarze w mediach społecznościowych

·       Digital media

·       Współczesne dziennikarstwo a komunikacja wizerunkowa (public relations, reklama natywna, personal branding)

·       Dziennikarstwo jako profesja (dziennikarze, mediaworker czy influencer?)






Źródło:  https://swps.pl/nauka-i-badania/konferencje/16042-dziennikarz-mediaworker-czy-influencer

Aktualizacja:  2017-07-13 11:05:10