Wielowymiarowość kształcenia ustawicznego


MINIONA -

Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego ch
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Zapraszamy Państwa do debaty na temat kształcenia ustawicznego w kontekście jego wielowymiarowości. Dyskurs planujemy prowadzić wokół trzech ogólnych obszarów tematycznych obejmujących: podstawowe zagadnienia wprowadzające w problematykę kształcenia ustawicznego, eksplorację kształcenia ustawicznego w aspekcie ekonomiczno-społecznym oraz pedagogicznym. Przy czym, należy zauważyć heterogeniczność i złożoność problematyki dotyczącej kształcenia ustawicznego, co tym samym dajemy Państwu możliwość na własne propozycje i sugestie dotyczące tej problematyki, które uczynią podejmowany dyskurs bardziej pełniejszym, twórczym i owocnym.

Pragniemy, aby konferencja stała się forum wymiany doświadczeń, wiedzy, opinii zarówno przedstawicieli środowiska akademickiego, jak i praktyków na co dzień związanych z realizacją idei kształcenia ustawicznego.

 

Proponujemy następujące obszary dyskusji wokół kształcenia ustawicznego

Blok I. Kształcenie ustawiczne – podstawowe zagadnienia wprowadzające

·         Geneza kształcenia ustawicznego

·         Kształcenie ustawiczne w dokumentach strategicznych i programowych w Polsce

·         Kształcenie ustawiczne w Unii Europejskiej i krajach poza europejskich

·         Instytucjonalne i pozainstytucjonalne wymiary kształcenia ustawicznego

·         Możliwości wspierania kształcenia ustawicznego

Blok II. Ekonomiczno-społeczne aspekty kształcenia ustawicznego

·         Kształcenie ustawiczne a rynek pracy. Udział przedsiębiorstw w edukacji ustawicznej pracowników

·         Kształcenie ustawiczne a bezpieczeństwo Państwa i świata

·         Kształcenie ustawiczne w zakresie służb ratunkowych

·         Edukacja ustawiczna w zakresie pracy społecznej (socjalnej)

·         Kształcenie ustawiczne w zakresie propagowania zdrowego stylu życia

·         Kształcenie ustawiczne rodziców a zaburzenia w funkcjonowaniu systemu rodziny

·         Możliwości kształcenia ustawicznego służby więziennej oraz osadzonych

·         Rola mediów w kształceniu ustawicznym

Blok III. Pedagogiczny wymiar kształcenia ustawicznego

·         Kształcenie ustawiczne nauczycieli (w tym nauczycieli specjalnych potrzeb edukacyjnych). Standardy, możliwości, utrudnienia

·         Kształcenie ustawiczne nauczycieli a sukcesy i talenty dziecka

·         Kształcenie ustawiczne nauczycieli w zakresie problemów, zaburzeń i uzależnień współczesnej młodzieży. W kierunku edukacji profilaktycznej

·         Współpraca szkoły z rodziną w zakresie edukacji ustawicznej dzieci i młodzieży






Źródło:  http://www.pwsz.skierniewice.pl/Dzia%C5%82alno%C5%9B%C4%87Naukowa/Konferencje.aspx

Aktualizacja:  2017-08-29