III Ogólnopolska, Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Idee, wartości, słowa w życiu publicznym i sztuce”
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Mamy zaszczyt zaprosić Państwa na III Ogólnopolską, Interdyscyplinarną Konferencję Naukową „Idee, wartości, słowa w życiu publicznym i sztuce”, która odbędzie się w Łodzi w dniu 15 listopada 2017 r.
Założenia konferencji
Chcielibyśmy, aby tegoroczna konferencja stanowiła forum wymiany opinii i poglądów na temat zjawisk charakterystycznych dla współczesnego życia społecznego. Przedmiotem dyskusji chcemy uczynić wiele istotnych zagadnień związanych z tematem idei, wartości i słów obecnych w przestrzeni publicznej, a także w sztuce. W tym roku do dyskusji zapraszamy nie tylko specjalistów z dziedziny nauk humanistycznych, ale także osoby reprezentujące różne dziedziny sztuki.
Zagadnienia programowe konferencji
Kreowanie znaczeń i wartości w kulturze ponowoczesnej
- Kreatywność jako wartość społeczna, komunikacyjna i kulturowa
- Słowa i wartości jako elementy świadomych działań twórczych
- Informacja i komunikacja w świecie kryzysu wartości
- Współczesne narzędzia marketingu wizerunkowego – aspekty etyczno-prawne
- Tożsamość/podmiotowość nowoczesna i ponowoczesna wobec globalizmu i konsumeryzmu
- Pamięć jako wartość i antywartość – medializacja i komercjalizacja przeszłości
Dyskurs publiczny we współczesnej kulturze medialnej
- Wartości i idee w życiu publicznym
- Social media i nie tylko. Współczesne narzędzia komunikacji medialnej
- Etyka dziennikarska a współczesne formy komunikacji – wymiar socjologiczny i kulturotwórczy
- Estetyczny i aksjologiczny wymiar przestrzeni publicznej
- Polityczność i apolityczność mediów informacyjnych
- Dialog wartości jako model współczesnej komunikacji społecznej i kulturowej
- Dialog nacji i wartości – międzykulturowe aspekty dyskursu aksjologicznego
- Formy współczesnego dyskursu politycznego
- Poetyka debaty medialnej
- Dyskurs przemocy a dyskurs perswazji i mediacji w komunikacji medialnej.
Sztuka jako medium idei i wartości
- Dzieło sztuki jako medium wartości w kulturze ponowoczesnej
- Wartości estetyczne a rynkowy paradygmat sztuki
- Komunikacyjna i edukacyjna wartość języka sztuki współczesnej
- Estetyczne i aksjologiczne aspekty sztuki nowych mediów
- Współczesna kultura widowisk: formy, style, język wartości
Nowe technologie w języku, literaturze i komunikacji społeczno-kulturowej
- Życie literackie a model kultury Web 3.0
- Literatura a sztuki interaktywne
- Nowe technologie w lingwistyce współczesnej
- Język biznesu w perspektywie aksjologicznej
- Język komunikacji marketingowej w modelu Web 3.0
- Znaczenia i wartości w języku hipermediów
- Etyka i estetyka komunikacji interaktywnej
- Pragmatyka reklamy: reklama jako przestrzeń nobilitacji i deprecjacji wartości i znaczeń
Zgłoszone referaty będą przyjmowane pod warunkiem wpisania się w tematykę konferencji.
Organizacja konferencji
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie do dnia 31 października 2017 r. formularza zgłoszeniowego na adres poczty elektronicznej: konferencja_iws@ahe.lodz.pl oraz wniesienie do dnia 31 października 2017 r. opłaty konferencyjnej w wysokości 350 zł (uczestnictwo czynne) lub 200 zł (uczestnictwo bierne). Opłaty obejmują: w przypadku uczestnictwa czynnego - wystąpienie oraz publikację artykułów w recenzowanej monografii, obiad oraz przerwy kawowe, w przypadku uczestnictwa biernego - udział w konferencji jako wolny słuchacz, obiad oraz przerwy kawowe. Odpowiednią kwotę należy na konto: Bank Zachodni WBK S.A. 25 1090 1304 0000 0001 0104 4736 z dopiskiem: Konferencja „Idee, wartości, słowa w życiu publicznym”.