IV Ogólnopolska Konferencja „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Kierunki rozwoju relacji jednostek kultury z otoczeniem”
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
IV Ogólnopolska Konferencja ma na celu ukazanie aktualnych problemów funkcjonowania jednostek kultury, w kontekście uwarunkowań turbulentnego otoczenia, w którym coraz większą uwagę skupia się wokół upowszechniania i propagowania kultury w społeczeństwie.
Tematem przewodnim tegorocznej konferencji będą kierunki rozwoju relacji jednostek kultury z otoczeniem. Punktem wyjścia do rozważań, dyskusji i analiz będą cele oraz metody zarządzania relacjami, jakie podmioty sfery kulturalnej budują w swoim otoczeniu bliższym jak i dalszym. Z jednej strony relacje w działalności instytucji kultury determinują efektywność ich działania, z drugiej strony, jak każde przedsiębiorstwo są uzależnione od otoczenia, które legitymizuje jego działalność oraz umożliwia funkcjonowanie dzięki dostarczaniu niezbędnych zasobów. Celem konferencji będzie zatem próba dokonania analizy i oceny relacji jednostek kultury z otoczeniem, jak również identyfikacja obszarów, w których to otoczenie – bezpośrednio lub pośrednio - może kształtować sposób funkcjonowania podmiotów sfery kulturalnej. W warunkach turbulentnego otoczenia problematyka ta nabiera szczególnego znaczenia.
Kierunki rozwoju relacji jednostek kultury z otoczeniem będą przedmiotem rozważań zarówno środowiska naukowego, jak i praktyków życia gospodarczego. W trakcie konferencji zaprezentowane zostaną więc dwa podejścia: naukowe oraz praktyczne. Podejście naukowe będzie uwzględniało teoretyczne aspekty budowania i utrzymywania relacji podmiotów sfery kultury z interesariuszami oraz założenia w tworzeniu kapitału relacyjnego. Z kolei podejście praktyczne pozwoli ukazać ów problem z punktu widzenia rzeczywistego funkcjonowania jednostek kultury oraz szans i barier, które napotykają w swojej działalności w zetknięciu z otoczeniem. Tym samym, założeniem konferencji jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, reprezentującymi zarówno środowisko akademickie, jak i praktykę życia gospodarczego.