Poetyka i antropologia przekazów perswazyjnych – cz. II: perswazja niewerbalna


MINIONA -

Kampus Dewajtis 5
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Wywodząca się ze starożytnej retoryki kategoria perswazji jest współcześnie powszechnie stosowana w badaniach nad reklamą, językiem mediów, polityką, homiletyką etc. Ściśle związana z manipulacją, a równocześnie mająca ogólniejszy charakter, perswazja da się postrzegać jako pojęcie opisujące podstawowe strategie organizujące życie społeczne, komunikację medialną. Na tle publikacji poświęconych wspomnianym wyżej dziedzinom liczba prac dotyczących perswazyjności artystycznych tekstów kultury wydaje się niewielka, co skłania do refleksji i otwarcia nowych perspektyw badawczych – zarówno na płaszczyźnie teoretycznej, jak i w obszarze analizy oraz interpretacji artefaktów kulturowych. Zapraszamy do naukowej eksploracji wskazanego obszaru problemowego.

W drugiej części konferencji Poetyka i antropologia przekazów perswazyjnych pragniemy skoncentrować się na refleksji dotyczącej komunikacji niewerbalnej, a zatem sposobów, dzięki którym może dochodzić do uruchomienia mechanizmów nakłaniania przy użyciu innych środków wyrazu niż słowo. Zachęcamy w szczególny sposób do namysłu nad znaczeniem tego rodzaju chwytów czy strategii w obrębie tekstów kultury artystycznej, reprezentujących m.in. takie dziedziny jak teatr, film, sztuki plastyczne, muzyka. 






Aktualizacja:  2017-10-11 08:57:08