Narzędzia narracyjne w edukacji społecznej. Determinanty wykluczenia społecznego.
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Metody Narracyjne dla Integracji Społeczno-Zawodowej (NAR-SPI) to projekt, który poprzez swoje działania dąży do wykorzystywania narzędzi i metod narracyjnych w procesie społecznego włączenia. Nadrzędnym celem projektu jest stworzenie i przetestowanie narzędzi edukacyjnych służących do rozwijania krytycznego myślenia, które mogą być skutecznie wykorzystywane przez osoby pracujące na rzecz integracji społecznej i zawodowej. Co więcej, multimedialny i przystępny charakter zgromadzonych w projekcie materiałów edukacyjnych pozwala nie tylko na przedstawienie, w atrakcyjnej formie, skomplikowanych zagadnień z dziedziny psychologii społecznej czy mikroekonomii, ale też umożliwia tworzenie własnej ścieżki edukacyjnej, opartej na indywidualnych potrzebach i zainteresowaniach.
Do udziały w seminarium zapraszamy:
- pracowników socjalnych
- nauczycieli różnych szczebli edukacyjnych
- psychologów oraz pedagogów
- doradców zawodowych
- pracowników fundacji działających w obszarze włączenia zawodowego
- studentów, w szczególności kierunków humanistycznych i społecznych
- osoby zainteresowane tematyką wydarzenia
PROGRAM WYDARZENIA
11:30 – 12:00
REJESTRACJA
12:00 – 12:15
OTWARCIE WYDARZENIA
SESJA I
12:15 – 12:45
Koordynator merytoryczny projektu
Wykorzystanie metod narracyjnych jako narzędzi edukacyjnych
w procesie społecznego włączenia.
12:45-13:15
dr Wojciech Welskop
Oczekiwania nauczyciela wobec uczniów w kontekście wykluczenia społecznego.
13:15-13:45
dr Agnieszka Gutowska-Wyka
Nadwaga i otyłość jako jeden z czynników wykluczenia społecznego.
13:45-14:15
PRZERWA KAWOWA
SESJA II
14:15-14:45
dr Joanna Paul-Kańska
Rola społeczna matki a wykluczenie zawodowe
14:45-15:15
dr Magdalena Zadworna-Cieślak
Starość a wykluczenie społeczne
15:15-15:45
Prezentacja działań Centrum Europejskich Inicjatyw Edukacyjnych