Życie jak z obrazka. Codzienność w mediach społecznościowych
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Obraz jest głównym narzędziem komunikacji w mediach społecznościowych. W każdej sekundzie w sieci pojawiają się miliardy zdjęć. Smartphony otworzyły nowe możliwości dokumentowania życia i upubliczniania aktywności ich posiadaczy. Otwiera to także nowe perspektywy badawcze przed socjologami, psychologami, kulturoznawcami, medioznawcami, ale także badaczami marketingu czy PR. Codzienność stała się dziś ważnym tematem medialnym i nowym towarem. Zdjęcia i filmy pokazujące zwyczajne czynności zwyczajnych ludzi zapełniają dziś różnorodne serwisy.
Zapraszamy do wspólnej dyskusji na temat relacji między życiem codziennym a jego obrazem kreowanym w mediach społecznościowych. Co i w jaki sposób upubliczniamy? Jak reagujemy na codzienność znajomych i obcych widoczną w mediach społecznościowych? Kiedy codzienna rutyna staje się źródłem zarobków? Kto, dlaczego, w jaki sposób tworzy swój „zwykły dzień” na potrzeby mediów?
Proponujemy następujące wątki tematyczne:
· internet kontra rzeczywistość – formy i granice manipulacji obrazem
· codzienność w różnych mediach/aplikacjach (Facebook, Snapchat, Instagram, YouTube)
· komercjalizacja codzienności
· nowe strategie reklamowe
· granice prywatności