I ogólnopolską konferencję „Etnografia i szkoła”. 25 lat później


MINIONA -

Hotel "Łańcut"
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Przesłanki konferencji

Dwadzieścia pięć lat temu w roku 1993 ukazała się książka „Etnografia i szkoła”,  autorstwa Ireneusza Kaweckiego wydana nakładem Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi. Praca osadzona była, na wzór publikacji P. Woods’a, M. Hammersley’a, czy też S. Delamont w nurcie interakcjonizmu symbolicznego po raz pierwszy w Polsce przeniesionego na grunt Pedagogiki.

Następne lata przyniosły szereg badań i publikacji będących ich rezultatem odwołujących się do jednego z głównych nurtów badań jakościowych, czyli etnografii edukacyjnej. Jednakże jej dorobek jest wspominany incydentalnie, jest nieusystematyzowany, brakuje jego merytorycznej i metodologicznej analizy. Dlatego celem konferencji jest opisanie rozwoju i ewolucji etnografii edukacyjnej w Polsce.

 

Grupy tematyczne

Szczegółowe zagadnienia, które pragniemy omówić w toku konferencji:

  1. Rozumienie i rozwój etnografii edukacyjnej Polsce.
  2. Metodologiczne odniesienia etnografii edukacyjnej.
  3. Koncepcje uprawiania etnografii edukacyjnej.
  4. Kultura szkolna i jej badanie.
  5. Szkoła jako instytucja kształtująca tożsamość uczniów.
  6. Władza w szkole i jej implikacje społeczne.
  7. Interakcje interpersonalne w środowisku szkolnym.





Źródło:  http://www.ur.edu.pl/wydzialy/pedagogiczny/konferencje/i-ogolnopolska-konferencja-etnografia-i-szkola-25-lat-pozniej

Aktualizacja:  2018-05-28