VI Konferencja Młodych Naukowców z cyklu Wyzwania Nowych Mediów, "Konsumpcja Internetu"
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Pragniemy stworzyć pełny obraz współczesnej konsumpcji Internetu, dlatego też w trakcie Konferencji będziemy dążyć do poruszenia szerokiego zakresu zagadnień z dziedzin medioznawstwa, psychologii społecznej, socjologii, nauk o komunikowaniu i postrzeganiu, wiedzy konsumenckiej, a także tematyki związanej z osobowością człowieka, jego potrzeb wyższych, ze szczególnym wskazaniem na kwestie duchowości, wiary, poszukiwań sensu, a także dotyczących zagrożeń (m.in. uzależnień).
Konferencja jest skierowana przede wszystkim do młodych naukowców (studentów, doktorantów, doktorów) zainteresowanych problematyką Internetu jako zjawiska medialnego i konsumenckiego, chcielibyśmy gościć również praktyków (przedstawicieli ośrodków badawczych, różnych form biznesowych).
Główne obszary tematyczne:
- konsumpcja Internetu jako medium, formy bierne i czynne
- statystyki konsumpcji Internetu: zmiany, tendencje, prognozy
- Internet mobilny i zmiany poznawcze człowieka
- wpływ Internetu na zwyczaje konsumenckie
- codzienność w Internecie
- poszukiwanie i wyrażanie uczuć w Internecie
- poszukiwanie „siebie” w Internecie
- konsumpcja wiary w Internecie
- edukacja przez Internet
- samorozwój z wykorzystaniem Internetu
- Internet i odpowiedzi na tzw. ważne pytania
- decyzje zakupowe wspierane przez Internet
- „konsumpcja” społeczności i „konsumpcja społeczna”
- reklamy, promocje i inne formy przedstawiania ofert w Internecie
- konsumpcjonizm i konsumeryzm w Internecie