Pedagog, nauczyciel, doradca, terapeuta w sytuacji zróżnicowania kulturowego


MINIONA -

Wydział Studiów Edukacyjnych UAM
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Wielokulturowość (multikulturalizm) staje się coraz bardziej znamienną cechą współczesnego świata i tym samym wyzwaniem dla wszystkich ludzi, szczególnie tych, którzy w codziennej pracy stykają się z osobami odmiennymi kulturowo. Należą do nich głównie przedstawiciele praktyki edukacyjnej: nauczyciele, w tym akademiccy; pedagodzy; a także doradcy oraz terapeuci jako, że pobyt poza granicami własnego kraju pochodzenia implikuje wiele reperkusji dla zdrowia psychicznego imigrantów. Czy jednak wskazani specjaliści są w wystarczający sposób uwrażliwieni na istotę wielokulturowości? Czy mają świadomość różnic kulturowych występujących między ludźmi i są skłonni, aby z owych różnic uczynić wartość oraz nową jakość? Czy potrafią pomóc osobom odmiennym kulturowo w przezwyciężeniu przeżywanych przez nich trudności oraz w wydobywaniu potencjału, jaki w nich tkwi? Do odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych z proponowaną tematyką konferencji zapraszamy przedstawicieli środowisk akademickich: pedagogów, psychologów, socjologów, politologów, kulturoznawców, antropologów oraz innych reprezentantów dyscyplin społecznych i humanistycznych zainteresowanych problematyką naukowego spotkania, a także osoby pracujące na co dzień z osobami odmiennymi kulturowo np. przedstawicieli placówek oświatowych czy działaczy społecznych. Zaprezentowane w trakcie wystąpień teoretyczne analizy zagadnień, wyniki empirycznych dociekań, egzemplifikacje tzw. dobrych praktyk, a także dyrektywy kierowane do osób pracujących na co dzień z imigrantami, uchodźcami, repatriantami oraz członkami mniejszości narodowych i etnicznych umożliwią wielopłaszczyznową i interdyscyplinarną refleksję, dyskusję oraz wymianę doświadczeń i poglądów na temat funkcjonowania nauczyciela, pedagoga, doradcy i terapeuty w sytuacji zróżnicowania kulturowego.






Źródło:  http://www.konferencjawse.amu.edu.pl

Aktualizacja:  2015-12-07 20:58:30