Obraz. Wizerunek. Marketing


MINIONA -

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Zapraszamy do udziału w III konferencji naukowej z cyklu Prowadzeni obrazami, organizowanej przez Polskie Towarzystwo Retoryczne oraz Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”. Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 marca 2019 roku w Warszawie. Zachęcamy do wspólnej refleksji nad znaczeniem obrazów w życiu społecznym i ich wartością perswazyjną. W tym roku chcemy skupić się na sposobach wykorzystania obrazu w kreowaniu wizerunku.

Obraz wydaje się dziś uniwersalnym narzędziem komunikacji. W każdej sekundzie w sieci pojawiają się miliardy zdjęć. Część z nich to starannie zaplanowane obrazy mające służyć kreowaniu pożądanego wizerunku osoby, firmy lub produktu. Niektóre mogą jednak stać się źródłem wizerunkowego kryzysu.

Jakie typy obrazów wykorzystywane są w promocji? Na czym polega dziś wizualne kreowanie wizerunku – w polityce, biznesie, w mediach tradycyjnych i społecznościowych? Jakie czynniki społeczne i kulturowe decydują o pożądanych cechach wizerunku? W jaki sposób obrazy mogą zachwiać wiarygodnością promowanego podmiotu?

Do wspólnej dyskusji zapraszamy teoretyków i praktyków marketingu, PR i reklamy, socjologów, psychologów, kulturoznawców, medioznawców i wszystkich zainteresowanych problematyką wizualności i kreowania wizerunku.

Proponujemy następujące wątki tematyczne:

·         zdjęcie, film, inscenizacja – wizualne narzędzia promocji

·         kreacja graficzna i jej społeczne uwarunkowania

·         retoryka obrazu w tworzeniu i badaniu wizerunku

·         treści wizualne w promocji edukacji

·         sztuka i wizerunek, fragmenty, nawiązania, bezprawne wykorzystania dzieł sztuki

·         obraz w promocji miast i regionów

·         czym różni się obraz w reklamie od obrazu w PR

·         formy i granice manipulacji obrazem

·         kreacje wizerunkowe w różnych mediach/aplikacjach (Facebook, Snapchat, Instagram, YouTube)

·         ethos a wizerunek

·         komercjalizacja wizerunku

·         nowe strategie reklamowe

·         obraz a granice prywatności

·         zdjęcia fanów i konsumentów – odbiorcy jako współkreatorzy wizerunku

·         prawne i społeczne ograniczenia w wykorzystaniu obrazów

·         do jakich wartości społecznych odwołują się twórcy wizerunków

·         czy wizerunek jest zjawiskiem społecznym?

·         czy wszechobecność komercyjnych obrazów zmienia społeczeństwo?






Źródło:  http://prowadzeni-obrazami.pl/

Aktualizacja:  2019-01-27 21:14:15