Biografia pedagogiczna w badaniach społecznych i humanistycznych w kontekście funkcjonowania czasopisma „Biografistyka Pedagogiczna”


MINIONA -

Campus Majdanek budynek nr 3
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

KATEDRA BIOGRAFISTYKI PEDAGOGICZNEJ

Instytutu Pedagogiki

Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

oraz Fundacja „Biografie Codzienności”

 

zapraszają do udziału w VIII OGÓLNOPOLSKIEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ

z cyklu: „BIOGRAFIE CODZIENNOŚCI”

 

Termin: 10 czerwca 2019 r., godz. 10:00

Mijesce: Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka 70

 

Temat przewodni konferencji:

Biografia pedagogiczna w badaniach społecznych i humanistycznych w kontekście funkcjonowania czasopisma „Biografistyka Pedagogiczna”

 Konferencja skierowana jest do studentów i doktorantów: pedagogiki, historii, literaturoznawstwa, psychologii, socjologii, teologii, filozofii, etnologii oraz wszystkich pasjonatów biografii.

Osoby chętne proszone są o nadsyłanie swoich zgłoszeń i abstraktów wystąpień
do 4 czerwca 2019 r. na adres e-mailowy: kbpkul@gmail.com

 

Katedra Biografistyki Pedagogicznej Instytutu Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II wraz z Fundacją „Biografie Codzienności” organizuje  kolejną, VIII Ogólnopolską Konferencję dla studentów i doktorantów z cyklu „Biografie Codzienności”. Tym razem chcemy Państwa zaprosić do pochylenia się na tematyką znaczenia biografii w prowadzonych badaniach społecznych i humanistycznych na gruncie funkcjonowania czasopisma „Biografistyka Pedagogiczna”.

Czasopismo „Biografistyka Pedagogiczna” jest unikatowym periodykiem naukowym ukazującym się od 2016 r. Zostało założone jako forum wymiany myśli dla badaczy reprezentujących różne dziedziny wiedzy (nauki społeczne, nauki humanistyczne, nauki teologiczne), a zajmujących się badaniem biografii i ukazywaniem ich w aspektach pedagogicznych, edukacyjnych i wychowawczych. Publikują w nim badacze z różnych polskich środowisk naukowych oraz z zagranicy. Rocznik wpisuje się w nurt badań biograficznych w kontekście edukacji i wychowania na gruncie pedagogiki, ale także: historii, socjologii, psychologii, teologii, historii literatury, a nawet nauk ścisłych. Na łamach rocznika publikowane są szkice biograficzne, badania wykorzystujące metody biograficzne i autobiograficzne, materiały ukazujące dokumenty osobiste i źródła do badania biografii oraz sposoby ich zaprezentowania i edycji. Organizowana przez nas konferencja jest doskonałym miejscem na przybliżenie działalności i funkcjonowania naukowego czasopisma „Biografistyka Pedagogiczna”, a także zachęcenie „młodych” badaczy do pochylenia się nad zagadnieniem zastosowania biografii w naukach społecznych i humanistycznych.

 

Proponowane obszary tematyczne konferencji:

v  Założenia czasopisma „Biografistyka Pedagogiczna” i ich znaczenie w rozwój badań biograficznych.

v  Czasopismo „Biografistyka Pedagogiczna” miejscem wymiany myśli badaczy społecznych i humanistycznych.

v  Biografia a warsztat pedagoga.

v  Źródła do badania biografii.

v  Różnorodność zastosowań biografii w naukach społecznych i humanistycznych.

v  Bogactwo literatury biograficznej inspiracją do przeżywania biografii.

v  Wykorzystanie wzorów i wzorców osobowych w edukacji i kulturze.

v  Propagowanie w edukacji, wychowaniu, kulturze i literaturze biografii postaci znaczących.

v  Edukacyjne aspekty w biografii literackiej i naukowej.

v  Badania nad środowiskami szkolnymi, wychowawczymi, opiekuńczymi i akademickimi.

v  Badanie biografii nauczycieli, uczonych, profesorów, wykładowców.

v  Uczenie/uczenie się z biografii.

v  Badania biograficzne w kontekście wychowania, edukacji, patriotyzmu, personalizmu, kontaktów międzypokoleniowych.

v  Znaczenie biografii w funkcjonowaniu, kreowaniu i badaniach dotyczących tradycji narodowych i etnicznych.

v  Biografie a badania pamięci auto/biograficznej i miejsc pamięci.

v  Andragogiczny wymiar biografii osób starszych.

v  Biografie w chorobie, niepełnosprawności i wykluczeniu społecznym.

v  Terapeutyczny wymiar biografii i biograficzności.

KONFERENCJA JEST BEZPŁATNA

W przypadku niespełniania w/w wymogów tematycznych, organizatorzy zastrzegają sobie prawo niezakwalifikowania referatu do wygłoszenia podczas konferencji. Istnieje możliwość opublikowania tekstu pokonferencyjnego w czasopiśmie naukowym „Biografistyka Pedagogiczna” wydawanym przez Katedrę Biografistyki Pedagogicznej IP KUL, po uzyskaniu przez artykuł pozytywnych recenzji.

Serdecznie zapraszamy!






Źródło:  http://www.kul.pl/katedra-biografistyki-pedagogicznej,11001.html

Aktualizacja:  2019-05-21 15:14:41