Etyka mediów – etyczność w mediach Media Ethics – Ethics in the Media


MINIONA -

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Media to ludzie, a tam, gdzie jest człowiek, który myśli i działa, tam ujawnia się także aksjologiczny i etyczny wymiar jego działania. Środowiska medialno-dziennikarskie dysponują dziś ogromnym potencjałem oddziaływania na ludzi, który powinien służyć dobru człowieka i postępowi społecznemu. Potencjał mediów, źle wykorzystany, może niestety przynieść ogromne szkody moralne i społeczne. Głównym problemem współczesnej mediosfery nie jest brak odpowiednich kodeksów etyki dziennikarskiej i etyki mediów w różnych obszarach komunikowania społecznego, ale raczej trudności w praktycznej realizacji zasad etyki oraz problem jakości etyki i jej realnego wpływu na działania człowieka.

Podczas Konferencji będziemy analizować z różnych perspektyw medioznawczych, między innymi, następujące problemy:

·         potrzeba i rola kodeksów etycznych w mediach, teoria i praktyka etyczna w mediach;

·         konteksty i regulacje etyczne w różnych obszarach komunikowania społecznego;

·         płaszczyzny dyskursu etycznego, czy możliwy jest etos dziennikarski bez etyki;

·         relacja etyki do prawa i innej normatywności medialnej, o co chodzi w etyce mediów;

·         problem jakości etyki mediów i jej realny wpływ na działanie ludzi mediów;

·         etyczność w mediach: jakość, odpowiedzialność, powinność itd.

·          różne oblicza i odsłony wartości i antywartości w mediach;

·           wyzwania i zagrożenia medialnym złem – komunikowanie „antywartości”;

·           etyka reklamy, etyka public relations, etyka Internetu, netykieta;

·           etyka mediów w kontekście komercjalizacji i marketingu wartości;

·         etyczność w kontekście nowych technologii medialnych;

·         etyczna odpowiedzialność odbiorców mediów.






Źródło:  http://etykamediow.pl

Aktualizacja:  2016-03-30 00:23:15