Media w ekonomii – ekonomia w mediach
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkich, którym bliska jest tematyka łącząca świat ekonomii i mediów. Tłem do rozważań na temat tego, co dzieje się na styku mediów i ekonomii są przemiany polityczne, społeczne i cywilizacyjne. Ponadnarodowy charakter mediów, powstawanie sektora multimedialnych instytucji i ich wytworów, rozwój technologii komunikowania, podział odbiorców i selektywny wybór informacji zmieniają system komunikowania i sposoby jego finansowania.
Chcemy podjąć tematy związane z wpływem mechanizmów ekonomicznych na produkcje dziennikarskie, ze sposobem funkcjonowania i finansowania mediów publicznych, prywatnych i społecznych. Sądzimy, że warto przyjrzeć się również wpływowi spółek Skarbu Państwa na media, rynkowi reklamy, a także misji mediów.
Z drugiej strony chcemy również poruszyć tematy związane z przybliżaniem zagadnień ekonomicznych społeczeństwu, z nowymi formami komunikowania na ten temat oraz wzajemnymi wpływami ekonomii i strategiami odpowiedzialności mediów.