II Międzynarodowa Konferencja Naukowa EDUKACJA ELIT XXI WIEKU Kompetencyjne ujęcie elit społecznych


MINIONA -

CKiR „Orle Gniazdo”, Szczyrk
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

PROBLEMATYKA

I. Kształcenie elit, a potrzeby społeczne​​​​

  • Społeczno-polityczne zapotrzebowanie na elity w społeczeństwie i państwie
  • Znaczenie i funkcje elit społecznych.
  • Kompetencje społeczne podstawą potencjału zawodowego.
  • Kompetencje jako konglomerat umiejętności w przystosowaniu jednostki do środowiska.
  • Kształcenie elit wobec wyzwań demografii.
  • Uczelnie wyższe "miejscem"przygotowania / kształcenia elit społecznych.​

II. Cele i perspektywy kształcenia elit

  • Zadania elit społecznych w ujęciu historycznym.
  • Wpływy przemian społecznych na cele elitarnego kształcenia.
  • Różnice i uniwersalia kulturowe w sposobie pojmowania zadań i kompetencji elit społecznych.
  • Kompetencje i umiejętności podejmowania decyzji w złożonych i nietypowych sytuacjach.

III. Uwarunkowania, ograniczenia i wyzwania

  • Uwarunkowania prawne, kulturowe, społeczne i ekonomiczne kształcenia elit społecznych w różnych dziedzinach.
  • Globalizacja, różnorodność i złożoność sytuacji decyzyjnych jako kompetencyjne wyzwanie elit społecznych.
  • Potrzeba "nowego" modelu kształcenia elit społecznych: multikompetencyjność, a specjalizacja, masowość, a elitarność kształcenia, teoretyczne, a praktyczne kompetencje i umiejętności elit społecznych.





Źródło:  http://www.edukacja-elit.wsb.net.pl/

Aktualizacja:  2016-07-02 13:26:18