Profesjonalizacja kreatywności: Kreatywne myślenie – Kreatywne działanie
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
FORMUŁA KONFERENCJI
Formuła konferencji, tak jak w pierwszej edycji, jest otwarta i zapraszamy do swoistych prezentacji dostosowanych do treści pokazywanego dzieła. Proponujemy:
· prezentacje dzieł będących wytworem twórczej działalności;
· warsztaty z obszaru działań kreatywnych;
· panel dyskusyjny na temat profesjonalizacji kreatywności;
· wykłady, referaty z badań, prezentacje projektów naukowo-badawczych, postery
i inne;
· dyskusje w sekcjach – skoncentrowane na problemie profesjonalizacji kreatywności;
· debatę podsumowującą wypracowane idee i rozwiązania.
Przedmiotem konferencji są dzieła kreatywne, stymulowanie i promowanie kreatywności, proces profesjonalizacji kreatywności oraz refleksja nad kreatywnością.
Obrady skoncentrowane będą wokół następujących zagadnień:
1. Refleksja teoretyczna o kreatywności
Konceptualizacja profesjonalizacji kreatywności. Czym jest kreatywność? Czym jest profesjonalizacja? Czy kreatywność można sprofesjonalizować? Czym jest sektor kreatywny?
2. Granice kreatywności
Kiedy i dlaczego kompetencje kreatywne stają się niezbędne w pracy zawodowej,
a kiedy są niepożądane? W jakich zawodach kompetencje kreatywne stają się kompetencjami kluczowymi? Jakie są etyczne aspekty kreatywności?
3. Kreatywność w kulturze
Niektóre mikrokultury mogą sprzyjać kreatywności, a inne ją hamować. Czym charakteryzują się kultury sprzyjające rozwojowi człowieka i wspierające kreatywne dzieła?
4. Kreatywność w działaniach edukacyjnych
Szkoła wspierająca kreatywny rozwój ucznia? Twórczy nauczyciel jako animator rozwoju kompetencyjnego i osobowościowego ucznia. Dlaczego z kreatywnej populacji dzieci wyrastają mało kreatywni studenci?
GRUPA ODBIORCÓW
Konferencja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką kreatywności we wskazanych obszarach aktywności. Planowana jest praca
w kilku sekcjach tematycznych, obejmujących takie obszary, jak: edukacja, ekonomia, biznes, przemysł, działania w społeczności lokalnej, działalność organizacji pozarządowych, arteterapia, nowe media, sztuka.
WSPÓŁPRACA
W ramach konferencji zorganizowaliśmy wizyty studyjne w Centrum Spotkania Kultur
i Parku Technologicznym.
Opłata konferencyjna, wynosi:
· dział czynny – 500 zł*
· Udział czynny dla doktorantów i studentów – 300 zł*
· Udział bierny – 280 zł**
* Opłata obejmuje: pełny udział w konferencji i towarzyszących jej warsztatach, materiały konferencyjne, publikację recenzowaną (po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych), przerwy kawowe, obiady i uroczystą kolację.
** Opłata obejmuje: pełny udział w konferencji i towarzyszących jej warsztatach, materiały konferencyjne, przerwy kawowe, obiady i uroczystą kolację.
Pracownikom Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi i Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie przysługuje 50% zniżki od ustalonych cen.
Termin zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji upływa w dniu 31 stycznia 2017 r.
Termin uiszczenia opłaty za udział w Konferencji upływa 28 lutego 2017 r.
Opłatę prosimy wnosić na konto Akademii z podaniem w tytule przelewu:
imienia i nazwiska Uczestnika oraz Konferencja Kreatywności:
nazwa banku: Bank Zachodni WBK SA
nr konta: 25 1090 1304 0000 0001 0104 4736