Region Turystyczny Zarządzanie i Rozwój. Narzędzia , Metody, Szanse, Wyzwania, Perspektywy
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Celem tej konferencji naukowej jest wskazanie różnorodnych aspektów zarządzania w regionie turystycznym, w celu zapewnienia większej efektywności wykorzystania zasobów. Podczas konferencji zostaną zaprezentowane wyniki najnowszych badań, dojdzie do wymiany poglądów i doświadczeń w zakresie wyżej wspomnianej problematyki.
OBSZARY TEMATYCZNE KONFERENCJI
1. Uwarunkowania zarządzania konkurencyjnością regionów
Współpraca a konkurencyjność w turystyce
Uwarunkowania popytu turystycznego
Konsument na rynku usług turystycznych
Marka i komunikacja marketingowa w turystyce
Oceny wpływu turystyki na gospodarkę regionu
Turystyka kulturowa jako element rozwoju regionu
2. Zarządzanie w regionie turystycznym
Promocja regionu turystycznego
Zarządzanie produktem regionu turystycznego
Uwarunkowania prawne rozwoju turystyki w regionie
3. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym w regionie
Marketing przedsiębiorstw turystycznych
Zarządzanie zasobami ludzkimi przedsiębiorstw turystycznych
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw turystycznych
Firmy rodzinne w turystyce
Uwarunkowania prawne rozwoju przedsiębiorstw turystycznych
Publikacja nadesłanych referatów przewidywana jest w czasopiśmie naukowym „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (14 pkt wg listy MNiSW). Teksty można nadsyłać w języku polskim lub angielskim.