LABORATORIUM DOŚWIADCZEŃ TURYSTYCZNYCH. KONTROWERSJE I PROBLEMY WOKÓŁ WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ


MINIONA -

Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Zaproponowanie terminu turystyka doświadczeń stało się punktem wyjścia do prowadzenia analiz tego zjawiska również w kontekście zarządzania turystyką. Badanie rynku przez pryzmat gospodarki doświadczeń wiąże się m.in. ze wskazywaniem nowych destynacji oraz kreowaniem nowych produktów turystycznych.

W proponowanej konferencji obszarem zainteresowań badawczych stanie się turystyka wraz z bogatym spektrum form, szczególnie tych, które powszechne uważa się za dyskusyjne czy kontrowersyjne. Ich istota w swoim wyrazie społecznym budzi wiele wątpliwości – także w odniesieniu do aspektów ekonomicznych. Znana maksyma pecunia non olet, określająca amoralność zachowań we współczesnych gospodarkach, zdaje się potwierdzać ten fakt w przypadku licznych rodzajów podróży. Motywacje towarzyszące konsumentom dalece odbiegają od tych, które niegdyś spotykano w praktyce rynkowej lub nie akcentowano ich tak wyraziście. Postępujące zmiany, kreatywność producentów, innowacje w sektorze turystyki pozwalające na zagospodarowywanie coraz bardziej specjalistycznych segmentów odwiedzających, stają się swoistym poligonem w dobie społeczeństwa doświadczeń. Organizatorzy konferencji zapraszają do owego laboratorium naukowców i praktyków, którzy podzielą się swoimi przemyśleniami w zakresie obejmującym tematykę spotkania.

 

Zachęcamy do podjęcia następujących zagadnień:

- rodzaje i formy turystyki w gospodarce doświadczeń;

- teoretyczne i praktyczne implikacje funkcjonowania gospodarki doświadczeń w sektorze turystyki;

- rola produktów kontrowersyjnych/rzadkich/innowacyjnych w gospodarce turystycznej;

ekonomiczne i organizacyjno-prawne aspekty aktywności przedsiębiorstw turystycznych w sektorze innowacji i kontrowersji na rynku podróży;

- producenci na rynku turystycznym – doświadczenia, kreatywność, innowacyjność;

- produkty turystyczne w ofercie organizatorów podróży – kontrowersje i innowacje;

- marketing innowacji i kontrowersji na rynku turystycznym – przyczyny i skutki; marketing emocjonalny;

- konsumenci i ich rola w kreowaniu innowacji w sektorze turystyki;

- czynniki kreujące popyt w sektorze turystyki opartej na innowacjach; profile konsumpcji;

- społeczne i etyczne koszty innowacji i kontrowersji w turystyce.






Źródło:  http://awf.poznan.pl

Aktualizacja:  2017-12-12 09:06:26