SPOŁECZEŃSTWO - PRACA - KONSUMPCJA. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia


MINIONA -

Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka (CINiBA)
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Zakres tematyczny:

1. Problematyka pracy młodego pokolenia: wartości i normy pracy, postawy wobec pracy, praca a konsumpcja, aspiracje zawodowe młodego pokolenia, motywacje do pracy, szanse na rynku pracy młodego pracownika, podejmowanie pracy w trakcie studiów.

2. Przedsiębiorczość i własność w ocenie młodego pokolenia: warunki rozwoju przedsiębiorczości w krajach grupy wyszehradzkiej, bariery rozwoju przedsiębiorczości, ocena własnych możliwości rozpoczęcia działalności gospodarczej, tradycje rodzinnej przedsiębiorczości.

3. Wpływ świadomości ekonomicznej na rozwój społeczeństwa obywatelskiego.

Odpowiednio ukształtowana świadomość ekonomiczna wpływa pozytywnie na działania w ramach społeczeństwa obywatelskiego. Wyzwala przedsiębiorczość, inicjatywę oraz buduje odpowiedzialność za losy społeczności lokalnej i szerszej wspólnoty regionalnej i narodowej.

4. Emigracja zarobkowa młodych osób: rynek pracy państw Grupy Wyszehradzkiej a mobilność międzynarodowa, skala emigracji zarobkowej, imigranci na lokalnym rynku pracy, wpływ pracy za granicą na rozwój zawodowy, emigracja a przedsiębiorczość, plany zawodowe studentów-obcokrajowców, plany życiowe i zawodowe migrujących młodych osób.

5. Konsumpcja: jest ona jedną z podstawowych aktywności człowieka, a jej wymiary w dużej mierze uwarunkowane są poziomem świadomości ekonomicznej społeczeństwa. Wzory konsumpcji oraz zachowania konsumenckie determinują rozwój gospodarczy i wpływają na sytuację ekonomiczną kraju.






Źródło:  http://www.is.wns.us.edu.pl

Aktualizacja:  2018-06-04 12:29:30