Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury


MINIONA -

Muzeum Śląska Cieszyńskiego, Sala Rzymska
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji  i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych takich jak instytucje kultury. Najważniejsza z nich - to prywatyzacja sektora kultury przejawiająca się m.in. w przekazaniu większości publicznych instytucji kultury samorządom. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów - głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (sektora non profit) i prywatnego. 

 

Wprowadzenie reguł gospodarki rynkowej odbywa się ponadto w warunkach kryzysu budżetu państwa oraz przy ciągle bardzo ograniczonych możliwościach pozabudżetowego finansowania kultury. Stawia to instytucje kultury w wyjątkowo trudnej sytuacji, tym bardziej, że za szybkimi zmianami nie nadąża system prawno-ekonomiczny, w jakim przychodzi działać menedżerom kultury w Polsce. Ta trudna sytuacja jest jednak także wyzwaniem dla poszukiwania nowych rozwiązań godnych XXI wieku.

 

Konferencja stanowić będzie forum wymiany wiedzy. Adresowana jest do przedstawicieli środowiska zarówno naukowego, jak i biznesowego: pracowników naukowo-dydaktycznych, menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, artystów samodzielnie upowszechniających swoją twórczość, jak również do studentów oraz osób zainteresowanych tematyką nowoczesnych koncepcji zarządzania w kulturze.

 

Proponowana tematyka:

  • Orientacja rynkowa w instytucjach kultury – pomaga czy niszczy twórczość?
  • Kultura jako dobro publiczne
  • Sens i możliwości komercjalizacji sfery kultury
  • Metody i techniki badań w instytucjach kultury
  • Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury
  • Przeszkody w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych
  • Odbiorca kultury jako uczestnik procesów rynkowych
  • Planowanie strategiczne w instytucjach kultury
  • Strategie marketingowe w instytucjach kultury
  • Sposoby zarządzania instytucją kultury
  • PR w instytucjach kultury
  • Rola instytucji kultury w kreowaniu wizerunku regionu
  • Zarządzanie przestrzenią publiczną a działalność kulturalna
  • Zarządzanie projektami w kulturze
  • Finansowanie działalności instytucji kultury
  • Mecenat i sponsoring w kulturze
  • Przedsiębiorczość w instytucjach kultury
  • Wpływ globalizacji na instytucje kultury
  • Transgraniczne działania instytucji kultury





Źródło:  http://www.wsb.edu.pl/kultura

Aktualizacja:  2018-10-11 19:08:25