Międzynarodowa turystyka kulinarna pokoleń


MINIONA -

Campus Uczelni Vistula
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Konferencja:

Międzynarodowa turystyka kulinarna pokoleń

Planowany termin 23-24 .05 2019

Cel konferencji:

Analiza, przedstawienie wyników badań, opinie, szacunek szans i zagrożeń rozwoju turystyki kulinarnej w XXI wieku, postrzeganie tej formy turystyki przez różne grupy pokoleniowe.

Przewiduje się wystąpienia i prezentacje analiz w blokach poświęconych następującym grupom pokoleniowym:

- turystyka kulinarna rodzin

- seniorzy w turystyce kulinarnej

- pokolenie x, y, z w turystyce kulinarnej

Planowany jest udział przedstawicieli międzynarodowego środowiska naukowego z ośrodków zainteresowanych i podejmujących badania związane z problematyką przedmiotu konferencji.

Organizatorzy konferencji proponując tematykę kolejnej edycji chcieli położyć nacisk na międzynarodowy charakter turystyki kulinarnej zgodnie z tezą: „myśl globalnie działaj lokalnie”. Turystyka kulinarna jest i powinna być atrakcją dla turystów z najdalszych zakątków kraju i świata odwiedzających określoną destynację i poznając zwyczaje ludności żyjącej w danym regionie. Zainteresowanie turystów jest korzystne dla lokalsów, dla rozwoju regionu, staje się narzędziem promocji i czynnikiem podtrzymującym żywą tradycję. Dla rozwoju turystyki kulinarnej niezbędna jest jednak lokalna atrakcyjność i inicjatywy podtrzymujące tradycje oraz przekonanie, że bez odpowiednich działań i przygotowania ta forma rozwijać się nie będzie.

Na pewno nie bez znaczenia jest nastawienie zarówno współczesnego turysty i ludzi zamieszkujących potencjalnie atrakcyjne destynacje turystyczne. Przedmiotem zainteresowań badawczych stają się jednak już nie tylko te dwie grupy zaangażowane w rozwój turystyki kulinarnej, ale wyróżnione poszczególne grup pokoleniowe, dla których zainteresowania i priorytety są zgoła odmienne. Tak więc staje się zasadne z punktu widzenia nauki, jak i praktyki sprecyzowanie kim są współcześni turyści kulinarni. Do jakiego pokolenia należą, czy każde pokolenie ma swoje odmienne potrzeby i sposób percepcji kulinarnego produktu turystycznego?

Dla organizatorów konferencji tematyka międzynarodowej turystyki kulinarnej pokoleń wydaje się bardzo aktualna i podjęcie jej jako wiodącego tematu licznych analiz a w rezultacie organizacji konferencji może przynieść wiele odpowiedzi, które można wykorzystać w projektowaniu rozmaitych form realizacji turystyki kulinarnej.






Źródło:  http://www.vistula.edu.pl

Aktualizacja:  2018-12-10