Pomysły źródłem przemysłów kreatywnych. Reklama i design


MINIONA -

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

W imieniu Koła Naukowego Meritum mamy zaszczyt zaprosić Państwa na konferencję „Pomysły źródłem przemysłów kreatywnych. Reklama i design”, która odbędzie się 20 marca 2014 roku na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Pojęcie przemysłów kreatywnych jest względnie nowe i zawiera w sobie wiele aspektów. Dodatkowo nie wszyscy są świadomi znaczenia tej części gospodarki i nie wiedzą jak korzystając z jej mechanizmów przenieść swój biznes na nowy poziom. Branże, które zajmują się częściami składowymi przemysłów kreatywnych wyróżnia przede wszystkim umiejętność łączenia w swojej działalności ekonomii i kultury, sztuki i finansów. W dzisiejszych czasach ważna jest nie tylko bezpośrednia sprzedaż produktu i zaspokojenie potrzeb konsumenckich, ale także aktywny udział w edukacji społeczeństwa, zachowanie wartości kulturowych, a nawet rozwój miast i aglomeracji. Symbioza przemysłów i twórczości daje niezwykle ciekawe rezultaty. Bardzo dobry przykład stanowi m.in. wideo promujące nową kolekcje marki H&M oraz akcja Hotelu Chelsea w Nowym Jorku, pozwalająca płacić artystom za nocleg ich własnymi dziełami sztuki. Jeżeli przyjrzymy się roli, którą odgrywa kultura w biznesie, to łatwo jest zauważyć, że działania kreatywne pomagają tworzyć wizerunek firmy w szerokim kręgu odbiorców. Budują markę oraz pomagają wejść na nowy rynek, tworząc przy tym ekskluzywne produkty. W ten sposób przyciągają nowych pomysłowych ludzi do danej organizacji.

W związku z tym, celem naszej konferencji jest poszerzenie wiedzy na temat przemysłów kreatywnych, a także wypracowanie praktycznych umiejętności w tym zakresie, w trakcie prowadzonych warsztatów. Podczas konferencji skupimy się głównie na dwóch aspektach: reklamie i designie. Blok praktyczny został podzielony odpowiednio na dwie części, w trakcie których wraz z ekspertami postaramy się przekazać niezbędną wiedzę przydatną przy tworzeniu logo firmy, dobierania zdjęć do różnych artykułów i materiałów promocyjnych. Krok po kroku przeanalizujemy proces powstania kampanii reklamowej, poznamy techniki pobudzające do kreatywnego myślenia, a także tajniki stosowane przez projektantów ubioru.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny, każdy uczestnik zobowiązany jest do wcześniejszej rejestracji.






Źródło:  http://przemyslkreatywny.wordpress.com/

Aktualizacja:  2014-03-10 00:00:00