Media a potrzeby, oczekiwania i aspiracje odbiorców


MINIONA -

Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Konferencja poświęcona jest mediom w aspekcie potrzeb i oczekiwań odbiorców oraz ich aspiracji, jakie wiążą z szeroko rozumianymi mediami we współczesnej rzeczywistości, a także poświęcona jest edukacji w dobie szybkiego rozwoju technologii wirtualnych. Te dwa moduły łączą się ze sobą, gdyż zarówno potrzeby, oczekiwania i aspiracje odbiorców produkcji medialnych, jak i edukacja, są obecnie związane z technologiami wirtualnymi. Szukamy odpowiedzi na pytania klasyczne, które dziś, w dobie webcastów, screencastingów, iPodów, iPhonów, czy smartfonów oraz postępującej konwergencji mediów, mogą być inne, niż przed kilku laty.
Szczególnie istotne wydają się być następujące pytania i problemy badawcze:

•    Czy media stają się naszym życiem i czy tego potrzebujemy?
•    Czy świat mediów staje się światem symulakrów i jaki jest zasięg i charakter procesu?
•    Czy media pełnią jeszcze swe pierwotne funkcje realizacji dążenia do poznawania własnego świata i rozumienia go? I co jest „własny świat”?
•    Kategoria wirtualności – jak ją definiować i badać?
•    Perswazyjny/manipulacyjny charakter dyskursów medialnych – czy ktoś pyta o prawdę?
•    Polisemiczny charakter współczesnych mediów. 
•    Przemiany w genre’ach medialnych.
•    Konwergencja mediów anno domini 2013.
•    Hipertekst w mediach to spełnienie potrzeb twórczych czy rozrywka?
•    Autonomia odbiorców i co z niej wynika.
•    Reklama niejedno ma imię – reklama nowym hipermedium?
•    Co z epoką Gutenberga?
•    Nowe stare media – radio 2.0.
•    Internet vs. telewizja, prasa, radio.






Źródło:  http://info.ath.bielsko.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2441&Itemid=40

Aktualizacja:  2013-09-01 00:00:00