Tajniki kampanii wyborczych i niuanse wyborcze


MINIONA -

Wydział Nauk Społecznych UŚ / CINiBA
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Założenia:

 

Rozwój środków masowego przekazu przy jednoczesnym silnym akcentowaniu możliwości wyboru i zwiększającej się rywalizacji przekłada się na konieczność sięgania do nowych, niewykorzystywanych wcześniej metod, narzędzi i sposobów pozyskiwania elektoratu. Kampanie wyborcze zaczynają być postrzegane w kategoriach marketingu ekonomicznego. Przeniesienie na ich grunt zasad rynkowych powoduje, iż posiadają one cechy i elementy zarezerwowane dotąd dla kampanii reklamowych. Oznacza to, że gwarantem ich powodzenia staje się właściwe rozpoznanie rynku i wygenerowanie charakterystycznych dla niego potrzeb. Nic zatem dziwnego, iż coraz większy nacisk kładzie się nie na merytoryczne, racjonalne argumenty, ale na atrakcyjną, odwołującą się do emocji formę. Zaadoptowanie prawa podaży intensyfikuje proces transformacji i unowocześnienia metod zdobywania sympatii, akceptacji i poparcia ze strony odbiorców. Zamysłem inicjatorów konferencji jest praktyczna i teoretyczna analiza narzędzi marketingowych i szeroko rozumianej socjotechniki politycznej. Koncentracja na zagadnieniach związanych z kampaniami wyborczymi i towarzyszącymi im emocjami jest podyktowane wieloma czynnikami, wśród których na uwagę zwraca fakt, iż jest to przestrzeń generująca (i tak już mocno zarysowane) podziały społeczne. Jako że kampanie wyborcze stanowią nieodzowny element każdych wyborów, wśród zagadnień, które zdecydowano się poruszyć znalazły się również i te odnoszące się bezpośrednio do ich przebiegu oraz wpływu wyników wyborów na ich szeroko pojęte otoczenie społeczne. Konferencja adresowana jest do przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych, ale także do osób, które zajmują się prowadzeniem kampanii na co dzień.

 

Proponowana tematyka konferencji

 

·                      Personalizacja kampanii wyborczych w Polsce i na świecie

·                      Wykorzystanie środków masowego przekazu w kampaniach wyborczych

·                      Funkcjonalność debat wyborczych – zagadnienia teoretyczno-empiryczne

·                      Ewolucja podziałów socjopolitycznych w perspektywie porównawczej

·                      Od feminizacji do genderyzacji kampanii wyborczych

·                      Modele zachowań wyborczych – partycypacja polityczna i jej konsekwencje;

·                      Ciemne strony budowania marki politycznej

·                      Centralizacja a decentralizacja kampanii wyborczych

·                      Programy wyborcze partii politycznych – niespełnione obietnice ?

·                      Wpływ wyborów na stabilność systemów partyjnych

·                      Specyfika wyborów samorządowych

·                      Kampanie referendalne jako szczególny przypadek kampanii wyborczych

·                      Analiza wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych w XXI wieku






Źródło:  http://www.wiseplace.pl

Aktualizacja:  2015-07-22 17:28:28