„RATOWNICTWO MEDYCZNE I UDZIELANIE POMOCY Z POWIETRZA W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA KRAJU”
CEL KONFERENCJI
Prezentacja (pokaz) najnowszych technologii, procedur i doświadczeń w zakresie działań ratunkowych MEDEVAC. Przedstawienie doświadczeń służb cywilnych i mundurowych w procedurach ratowniczych służb bezpieczeństwa państwa. Prezentacja sprzętu dla działań MEDEVAC i CASEVAC. Omówienie zagrożeń związanych z zdarzeniami masowymi.
PROGRAM NAUKOWY
17 kwietnia 2012r. (wtorek)
PANEL I – Doświadczenia użycia procedury MEDEVAC.
PANEL II – Szkolenie (kształcenie) pilotów i personelu medycznego
w zakresie procedur medycznych i ewakuacji.
Pokaz ewakuacji z pola walki z użyciem śmigłowca.
Pokaz statyczny wyposażenia medycznego samolotu CASA C-295M (wersja
MEDEVAC) i śmigłowca Eurocopter EC 135 (LPR).
W godzinach popołudniowych
Zwiedzanie Pałacu Zamoyskich w Kozłówce.
Kolacja integracyjna w zabytkowym parku przy pałacu.
18 kwietnia 2012r. (środa)
PANEL III – Perspektywy zastosowania procedury ewakuacji w dziedzinach
służb bezpieczeństwa państwa z uwzględnieniem zdarzeń masowych.
PANEL IV – Nowoczesne technologie medyczne w medycynie ratunkowej.
DATA I MIEJSCE KONFERENCJI
17 – 18 kwietnia 2012 r.
WYŻSZA SZKOŁA OFICERSKA SIŁ POWIETRZNYCH – DĘBLIN Sekretariat Konferencji:
Wydział Lotnictwa
ul. Dywizjonu 303 nr 12, 08-521 Dęblin
e-mail konferencja_medevac@wsosp.deblin.pl
tel. (81) 5517423 lub (81) 5517765, (81) 5517988, fax. (81) 5517417
WARUNKI UDZIAŁU W KONFERENCJI
Warunkiem udziału w konferencji jest wypełnienie załączonego formularza zgłoszeniowego („pliki do pobrania”), przesłanie go na adres sekretariatu konferencji (pocztą, faksem lub drogą elektroniczną) oraz wniesienie opłaty konferencyjnej w podanym niżej terminie.
Referaty będą recenzowane i kwalifikowane do druku w specjalnej monografii.
Informacje dotyczące wymogów edytorskich zgłaszanych referatów zawarte są pliku „wymogi edytorskie referatów”.
Za udział w konferencji przyznawane będą punkty edukacyjne - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie doskonalenia zawodowego
ratowników medycznych (Dz. U. Nr 191, poz.1410).
WARUNKI WYGŁASZANIA REFERATÓW
Obrady prowadzone będą w formie referatów plenarnych, panelowych oraz komunikatów. Czas wystąpienia będzie limitowany:
- referaty plenarne do 20 min;
- referaty panelowe do 10 min;
- komunikaty do 5 min.
TERMINARZ
16.03.2012 r. - termin nadsyłania streszczenia referatu (tytuł, słowa kluczowe) w języku polskim i angielskim;
23.03.2012 r. - termin zgłaszania udziału w konferencji (przesłanie formularza zgłoszeniowego) oraz wniesienie opłaty konferencyjnej;
23.04.2012 r. - termin nadesłania w pełnym brzmieniu referatu zakwalifikowanego do programu konferencji;
09.04.2012 r. - termin przesłania przez organizatora programu konferencji.
OPŁATY KONFERENCYJNE
220 zł Pełna opłata. Obejmuje uczestnictwo w konferencji, wyżywienie wraz z
kolacją integracyjną i materiały pokonferencyjne.
Nie obejmuje noclegów.
20 zł Opłata dla studentów. Nie obejmuje wyżywienia, noclegów i materiałów pokonferencyjnych.
60 zł 1 - nocleg w pokoju dwuosobowym.
50 zł 1 - nocleg dla studenta w pokoju dwuosobowym (internat).
12 zł obiad dla studenta.