XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „EDUKACJA XXI WIEKU” Patologie edukacji XXI wieku. Ideologia, polityka, biurokracja - SZCZYRK


MINIONA -

CKiR „Orle Gniazdo” Szczyrk
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „EDUKACJA XXI WIEKU”

Patologie edukacji XXI wieku. Ideologia, polityka, biurokracja

21-23 października 2015, CKiR „Orle Gniazdo” Szczyrk

Tematem przewodnim tegorocznej konferencji poświęconej „Edukacji XXI wieku” będą „Patologie edukacji XXI wieku. Ideologia, polityka, biurokracja”.

Edukacja jest obszarem kluczowym dla rozwoju społecznego jednostek, stąd tak ważne jest jej prawidłowe funkcjonowanie. Niestety współcześnie mamy do czynienia z licznymi patologiami nękającymi system edukacji w Polsce. Należą do nich m.in.: szkodliwy wpływ różnorodnych ideologii, mimo deklarowanej wolności od nich szkół, nadmierna biurokratyzacja oświaty, powodująca, że nauczyciel/wychowawca ma coraz mniej czasu na nauczanie/wychowanie oraz odziaływanie polityki na system edukacji.

            Zapraszamy badaczy i teoretyków z różnych dyscyplin, a także praktyków edukacji w różnych obszarach życia. Mamy nadzieję,  że wydarzenie  to  przyczyni  się do lepszego rozpoznania patologii dzisiejszego systemu edukacji i pomoże w ich zwalczaniu.
ZAKRES TEMATYCZNY KONFERENCJI


1. IDEOLOGIA A EDUKACJA

  • Ideologie edukacyjne tradycyjne i współczesne i przykłady ich realizacji poprzez system oświatowy
  • Oddziaływanie ideologii na kształcenie w szkołach; przekazywanie i utrwalanie określonych wartości – szkoła jako miejsce odtwarzania, utrwalania i przekazywania ideologii kolejnym pokoleniom
  • Płeć i seksualność – ideologiczne pole bitwy
  • Nauczyciel i uczeń – podmioty i obiekty ideologii
  • Edukacyjne formy oporu wobec dominujących ideologii

 

2. POLITYKA A EDUKACJA

  • Wpływ polityki i politycznych grup interesu na kształtowanie programów edukacyjnych w szkołach
  • Koncepcje politycznego „uwikłania” edukacji
  • Miejsce edukacji w procesie politycznego wychowania

 

3. BIUROKRATYZACJA SYSTEMU EDUKACYJNEGO

  • Narastająca biurokratyzacja systemu szkolnego: standaryzacja działań, wprowadzanie procedur, nadmierna sprawozdawczość i jej wpływ na jakość kształcenia
  • Reformy szkolne – nadzieja i sceptycyzm?
  • Sposoby ograniczenia biurokracji systemu szkolnego
  • Nowoczesne technologie a zbiurokratyzowany system edukacyjny


4. SESJE WARSZTATOWO-SZKOLENIOWE POŁĄCZONE Z SESJAMI PLAKATOWYMI, ZWIĄZANE Z PATOLOGIAMI EDUKACJI

 

http://www.konferencja.21.edu.pl/






Źródło:  http://www.konferencja.21.edu.pl/

Aktualizacja:  2015-06-18 12:05:11