Kultura gier komputerowych 2: Gry jako doświadczenie


MINIONA -

Centrum Szkoleniowo - Konferencyjne UŁ
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Kultura gier komputerowych 2: Gry jako doświadczenie

Konferencja młodych naukowców

www.gry.uni.lodz.pl/konferencja

26-28 czerwca 2014, Łódź

 

Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego we współpracy z Instytutem Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutem Informatyki Politechniki Łódzkiej zapraszają młodych kulturoznawców, medioznawców, dziennikarzy, etnologów, filologów, filozofów, historyków, psychologów, socjologów, a także informatyków (doktorów, doktorantów oraz studentów) do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji naukowej Kultura Gier Komputerowych 2. Celem konferencji jest rozwój badań nad grami komputerowymi w perspektywie interdyscyplinarnej, obejmujący zarówno podejście teoretyczne, jak i praktyczne.

 

Tegoroczny temat konferencji to: „Gry jako doświadczenie”.

 

Proponowane tematy do dyskusji to:

•                  Gry jako doświadczenie a fenomen immersji,

•                  Nawigacja w przestrzeni wirtualnej,

•                  Wpływ technicznych aspektów gry na doświadczenie rozgrywki,

•                  Specyfika doświadczenia, jakim może być gra na tle innych mediów,

•                  Pojęcie przestrzeni w grach,

•                  Granie jako doświadczenie narracyjne,

•                  Strategie tworzenia user experience (UX) w grach cyfrowych,

•              Projektowanie interfejsu w grach cyfrowych,

•              Rozgrywka w rzeczywistości mieszanej (MR) ,

•              Motywacja i zaangażowanie gracza,

•                  Doświadczenie gracza a produktywność  (np. e-sport),

•                  Zjawisko „nie-gier” (not-games).

 

Przewidujemy wystąpienia 20-minutowe, w językach polskim i angielskim (bez tłumaczenia). W ramach konferencji planujemy także panel poświęcony prezentacji projektów gier komputerowych, które w innowacyjny sposób podchodzą do wymienionych tematów. Do udziału w panelu zapraszamy szczególnie młodych twórców z kierunków kształcących w zakresie projektowania gier.

 

Zgłoszenia

Prosimy o nadsyłanie abstraktów (do 300 słów) i formularzy zgłoszeniowych do 31 maja 2014 roku na adres kulturagier@gmail.com. Język konferencji: polski i angielski. Przewidziany czas wystąpienia: 20 minut. Wybrane referaty zostaną opublikowane w tomie pokonferencyjnym.

 

Opłata konferencyjna: 80 zł

Opłata konferencyjna pokrywa koszty organizacji konferencji, przerw kawowych i publikacji pokonferencyjnej. Koszty podróży, zakwaterowania i wyżywienia uczestnicy pokrywają we własnym zakresie. Organizator konferencji zobowiązany jest do wystawienia faktury tylko i wyłącznie na osobę lub  instytucję dokonującą wpłaty na konto UŁ.

 

Lokalizacja

Instytut Filozofii UŁ

ul. Kopcińskiego 16/18, 90 – 232 Łódź

Istnieje możliwość zarezerwowania noclegu w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym UŁ (budynek połączony z Instytutem Filozofii UŁ), w cenie:

• pokój 1 os. – od 120 zł,

• pokój 2 os. – do 180 zł.

Wszystkie rezerwacje proszę kierować osobno na adres: knbgul@gmail.com.

 

Rada Naukowa

Prof. dr. hab. Ryszard W. Kluszczyński

Dr hab. prof. UŁ Piotr Sitarski

Dr Katarzyna Prajzner

Dr Marcin Składanek

Dr Adam Wojciechowski

 

Komitet Organizacyjny

Dr Paweł Grabarczyk

Dr Rafał Szrajber

Mgr Maria B. Garda

Mgr Kamil Jędrasiak

Dominika Stala

 

Sekretarze konferencji: Lic. Marcin M. Chojnacki, Lic. Dominika Staszenko






Źródło:  http://www.gry.uni.lodz.pl/konferencja/zaproszenie.html

Aktualizacja:  2014-04-19