Przykłady zastosowań nowych technologii w konserwacji zabytków
Seminarium dwudniowe realizowane w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Ochrony i Zachowania Zabytków opracowanego przez Ministerstwo Gospodarki
Data: 18-19 września 2013 roku
Miejsce: Hotel MDM, Warszawa, Plac Konstytucji 1
Sala: Pod Kandelabrami
Dzień pierwszy, środa 18.09.2013 r.
9:00 – 9:30 Rejestracja uczestników i poranna kawa
9:30 – 10:00 Oficjalne powitanie połączone z projekcją filmu promującego polską branżę ochrony zabytków
10:00 – 10:30 Branżowy Program Promocji – założenia, korzyści, kierunki promocji: Agencja M Promotion
10:30 – 11:45 Nowoczesne bezdotykowe technologie odwzorowania zabytków do celów konserwacji i badań: Anna Gębarska, SMARTTECH
11:45 – 13:15 Ochrona zabytków jako źródło rozwoju gospodarczego: prof. Jakub Lewicki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ICOMOS
13:15 – 14:15 Przerwa na lunch
14:15 – 15:30 Zanim konswerwator dotknie zabytek - rzecz o wartościach dziedzictwa kultury: Dr inż. Waldemar Jerzy Affelt, Universytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
15:30 – 15:45 Czas na pytania
15:45 – 16:00 Przerwa kawowa
16:00 – 17:00 Dziedzictwo kulturowe architektury jako element ekonomii w ochronie zabytków: Dr inż. Małgorzata Włodarczyk, W+W Architekci
Dzień drugi, czwartek 19.09.2013 r.
9:00 – 9:30 Poranna kawa
9:30 – 10:30 Praktyczne zalety i wady cyfrowych technologii reprodukcji i ochrony zabytków: Paweł Klak, Scanning 3D
10:30 – 11:30 Nowoczesna archeologia w służbie konserwacji i renowacji zabytków: Andrzej Gołembnik, Zespół Archeologiczno-Konserwatorski
11:30 – 12:30 Skaning laserowy 3D – możliwości praktycznego zastosowania na każdym etapie konserwacji: Adam Grewenda, Architube
12:30 – 12:45 Przerwa kawowa
12:45 – 13:45 Czy nowe technologie i materiały konserwatorskie są przydatne na stanowiskach archeologicznych za granicą?: Ewa Parandowska, Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW im. Prof. Kazimierza Michałowskiego
13:45 – 14:00 Czas na pytania
14:00 – 14:45 Przerwa na lunch
14:45 – 17:00 Warsztaty: sztuka negocjacji: Małgorzata Kniaź, Emotion
Udział w seminarioum jest płatny 840zł. Uczestnikom seminarium zapewniamy komplet materiałów konferencyjnych, dwie przerwy kawowe oraz dwudaniowy lunch każdego dnia szkolenia.
Zgłoszenia proszę wysyłać do 16.09.2013 na adres: conference@mpromotion.com.pl