III Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych


MINIONA -

Warszawa

O FORUM

Forum dedykowane jest wszystkim instytucjom i organizacjom naukowym i badawczym, bez ograniczeń specjalności.

W dniach 15-16 listopada 2012 roku Instytut Lotnictwa organizuje III Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych. Tegoroczne forum będzie ponownie okazją do podjęcia dyskusji i wymiany poglądów w dziedzinie marketingu instytucji naukowych i badawczych.

Jest to wyjątkowe wydarzenie w ramach, którego pracownicy działów marketingu instytutów badawczych, uczelni wyższych, przedsiębiorstw zainteresowani poszerzeniem wiedzy i rozwojem kompetencji mają okazję spotkać się z wybitnymi autorytetami, czołowymi naukowcami oraz praktykami w dziedzinie marketingu z całej Europy. Wśród prelegentów znajdą się zarówno profesorowie i wykładowcy akademiccy, jak również pracownicy instytucji badawczych i naukowych.

Celem Forum jest prezentacja najnowszych wyników badań oraz rozwiązań praktycznych stosowanych przez instytucje naukowe i badawcze. m.in. instytuty, uczelnie, parki technologiczne z całej Europy.

Głównym przedmiotem zainteresowania Forum będą strategie marketingowe wspierające promocję specyficznych usług oferowanych przez instytucje naukowe i badawcze w Polsce oraz innych krajach europejskich. Poruszone zostaną tematy związane m.in. z badaniami i analizami marketingowymi, marketingiem B2B, public relations, social marketingiem, komercjalizacją wyników badań, prawem autorskim.

Wydarzenie to stwarza nie tylko możliwość poznania aktualnych trendów, nowych narzędzi, strategii w marketingu instytucji naukowych i badawczych, ale stanowi okazję do wymiany poglądów i nawiązania nowych kontaktów.

Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych dzięki swojej innowacyjnej formule a zarazem wyjątkowości merytorycznej wpisało się na stałe do kalendarza konferencji o tematyce marketingowej.

GŁÓWNE OBSZARY TEMATYCZNE

Narzędzia marketingowe instytucji naukowych i badawczych:

  • E-mail marketing
  • E-marketing instytucji naukowych i badawczych
  • Strategie marketingowe w procesie walki z kryzysem ekonomicznym
  • Strategie marketingu on-line
  • Targi edukacyjne i targi pracy jako forma promocji
  • Trendy w badaniach marketingowych
  • Trendy i kierunek marketingu instytucji naukowych i badawczych
  • Wdrażanie nowych strategii krajowych i międzynarodowych
  • Narzędzia analityczne i badawcze w marketingu instytucji naukowych i badawczych
  • Pozycjonowanie stron www w internecie

Media społecznościowe:

  • Facebook marketing trends
  • Public relations w Internecie
  • Ramy prawne marketingu w mediach społecznościowych
  • Social media a SEO
  • Nowe społeczności w marketingu
  • Sieci społecznościowe i rekomendowanie najlepszych rozwiązań komunikacyjnych
  • Social media to nie tylko Facebook
  • Social media – blogi, fora, czaty

Zarządzanie komunikacją marketingową:

  • Badanie skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
  • Budowanie pozytywnego wizerunku instytucji naukowych i badawczych
  • Znaczenie marki w działalności organizacji naukowej
  • Zarządzanie strategiczne w instytucji naukowej i badawczej w konfrontacji z polską praktyką gospodarczą
  • Zarządzanie produktem w usługach badawczych
  • Marketing nowych technologii
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w teorii i praktyce
  • Marketing B2B
  • Marketing mobilny
  • Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku instytucji naukowej
  • Psychologia reklamy
  • Media relations - efektywna współpraca z mediami
  • Media trendy

Wybrane obszary szczegółowe:

  • Celebryci w reklamie instytucji naukowych i badawczych
  • Event marketing
  • Doświadczenia agencji marketingu bezpośredniego
  • Marketing w bibliotece naukowej
  • Marketingowe wsparcie komercjalizacji wyników badań
  • Etyka w marketingu
  • Korzyści wynikające ze współpracy instytucji naukowych z przedsiębiorstwami
  • Kapitał intelektualny pracownika/ studenta jako źródło przewagi konkurencyjnej instytucji
  • Marketing szkół wyższych
  • Marketingowe uwarunkowania i skutki kryzysu w instytucji naukowej i badawczej
  • Prawo autorskie w marketingu i reklamie

Uczestniczyć w Forum można na trzy sposoby:

  • zgłoszenie referatu (do 7 września 2012), jego wygłoszenie i publikacja po akceptacji Rady

Programowej,

  • zgłoszenie referatu (do 7 września 2012) i jego publikacja (bez wygłaszania) po akceptacji Rady Programowej,
  • udział w Konferencji (bez referatu).

Językami forum będą polski i angielski. Wygłaszane referaty będą tłumaczone symultanicznie.

Autorzy wygłaszanych w czasie trwania Forum prezentacji proszeni są o przesłanie prezentacji w jęz. polskim i (jeśli to możliwe w j. angielskim) do dnia 7 września 2012 roku.

PUBLIKACJA

PUBLIKACJA

Wszystkie zaakceptowane abstrakty zostaną wydrukowane i oprawione, stanowiąc materiały konferencyjne do dyskusji. Pełne teksty referatów zostaną wydane w formie monografii
drukowanej oraz elektronicznej.

Wszystkie referaty wygłoszone w czasie Forum zostaną poddane recenzji. Do publikacji w formie recenzowanej monografii zostaną przyjęte jedynie teksty, które nie były wcześniej publikowane i nie naruszają wcześniej nabytych praw autorskich.

Autorzy, którzy chcą zaprezentować referaty na Forum są proszeni o nadsyłanie abstraktów w języku polskim i angielskim (maks. 400 słów) w jak najkrótszym czasie, nie później jednak niż do 7 września 2012 roku.

Akceptacja abstraktu zostanie przesłana autorom do 14 września 2012 roku.

Termin nadsyłania pełnych tekstów wygłaszanych referatów upływa 19 października 2012 roku.

Teksty przeznaczone do publikacji należy nadsyłać do 12 listopada 2012 roku.

Ostatecznym warunkiem uczestnictwa w Forum jest wniesienie opłaty w terminie do dnia 9 listopada 2012 roku.

 

Opłata zawiera:

  • udział w Forum i warsztatach
  • materiały konferencyjne
  • egzemplarz monografii
  • przerwy kawowe oraz obiady
  • spektakl i bankiet w teatrze

Opłata nie zawiera kosztów zakwaterowania oraz dojazdu.

 






Źródło:  http://www.ilot.edu.pl/minib

Aktualizacja:  2012-05-23 00:00:00