STRATEGIE BUDOWANIA E-GOSPODARKI I E-SPOŁECZEŃSTWA W EUROPIE ŚRODKOWEJ I WSCHODNIEJ. TERAŹNIEJSZOŚĆ I PERSPEKTYWY ROZWOJU
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
TERMINY
Zainteresowanych udziałem i przygotowaniem referatu na konferencję prosimy o nadsyłanie zgłoszeń zawierających:
– informację o autorze (autorach),
– tytuł referatu,
– tezy referatu bądź krótkie streszczenie
w terminie do dnia 10 marca 2015 r.
Referaty będą drukowane w recenzowanej monografii (wymagania oraz punktacja zgodna z wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – 4 pkt za publikację w języku polskim, 5 pkt za publikację w języku angielskim). O terminie nadsyłania referatów do publikacji książkowej powiadomimy oddzielnym pismem. Publikacja zostanie wydana przed konferencją.
Opłata konferencyjna w wysokości 750,00 zł obejmuje publikację książkową z artykułami, bogaty program kulturalny, uroczystą kolację, kolację przy grillu oraz serwis kawowy. Opłata nie obejmuje kosztów noclegu i obiadów.
Organizatorzy pośredniczą w rezerwacji miejsc noclegowych na terenie kompleksu hotelowego Zakładu Leczniczego „Uzdrowisko Nałęczów” S.A. (preferencyjne ceny wynegocjowane przez komitet organizacyjny dla Gości konferencji). Do zainteresowanych osób szczegóły zostaną przesłane wraz z kartą zgłoszeniową. Prosimy o realizację opłaty do dnia 15 marca 2015 roku.
Język konferencji: polski, rosyjski, angielski.
TEMATYKA KONFERENCJI
I. Sieci w teorii ekonomicznej i społecznej
- Teorie e-gospodarki, teorie e-społeczeństwa;
- Formalne teorie sieciowe;
- Globalizacja, mikroglobalizacja, efekty sieciowe;
- Transformacja systemowa, transformacja sieciowa;
- Modele sieciowe procesów innowacyjnych;
- Władza w e-gospodarce, władza w e-społeczeństwie;
- Patriotyzm, kosmopolityzm, e-demokracja;
- Wymiana sieciowa, samoorganizacja;
- Sieci gospodarcze, współpraca sieciowa, koopetycja;
- Etyka, katolicka nauka społeczna w dobie społeczeństwa sieci;
- Wartościowanie nowych technologii, wyzwania społeczne;
- Innowacyjność, innowacje społeczne;
- Indywidualizm sieciowy, społeczeństwo sieci;
- Rozwój idei informacji.
II. E-gospodarka
- Gospodarka oparta na wiedzy - badania, innowacje, rozwój;
- Ryzyko w gospodarce sieciowej i strategie jego ograniczania;
- Strategie wdrażania organizacji sieciowej;
- Przedsiębiorstwa wirtualne, przedsiębiorstwa sieciowe;
- Zespoły sieciowe, wspólnoty sieciowe;
- Strategie tworzenia e-koalicji, przejęć, fuzji, aliansów strategicznych;
- Modele sieciowe w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw;
- Strategie budowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o kapitał ludzki, intelektualny, społeczny, sieciowy;
- Nowe formy pracy – e-praca;
- Handel elektroniczny – e-commerce;
- Elektroniczna wymiana danych;
- Organizowanie działalności gospodarczej w sieci;
- E-marketing - reklama i promocja przedsiębiorstw w internecie;
- Social media w działalności gospodarczej.
III. System finansowy
- Instrumenty rynku finansowego w teorii i praktyce;
- Rynek kapitałowy, pieniężny i walutowy;
- Obrót pieniężny w gospodarce;
- Różne formy pieniądza;
- Innowacje w systemie płatniczym;
- Internetowe platformy pośrednictwa finansowego;
- Cyfryzacja systemu finansowego, wirtualizacja usług finansowych;
- Instytucje finansowe w sieci;
- Bankowość 3.0. – współczesna bankowość elektroniczna;
- Perspektywy rozwoju produktów i usług oferowanych przez banki;
- Rynek bankowości internetowej w Europie Środkowej i Wschodniej;
- Sektor bankowy a przeciwdziałanie przestępczości gospodarczej;
- Bezpieczeństwo internetowych transakcji finansowych;
- Nadzór i działalność instytucji nadzorczych;
- Postawy płatnicze.
IV. E-społeczeństwo
- Cyfryzacja sieciowego społeczeństwa;
- E-kultura, cyberkultura, kultura sieci;
- Wirtualizacja wspólnoty;
- Nowe ruchy społeczne;
- Samoorganizacja społeczna w sieci;
- E-inicjatywy zorientowane społecznie;
- Flash mob, smart mob;
- Cyberterroryzm, cyberterror;
- Czas wolny, rozrywka, style życia w sieciowym społeczeństwie;
- Symulacja, web 3.0.;
- Analiza sieci społecznych;
- Społeczności wirtualne;
- Ochrona własności intelektualnej, ochrona wiedzy, prawa autorskie w internecie;
- Społeczne aspekty komunikacji internetowej;
- Bezrobocie, pauperyzacja, marginalizacja, wykluczenie społeczne, wykluczenie cyfrowe;
- E-zagrożenia.
V. Strategie e-rozwoju
- E-administracja, e-samorząd;
- Strategie rozwoju w polityce regionalnej wobec wyzwań e-społeczeństwa;
- Współpraca B+R, rozwój zrównoważony;
- Dyfuzja wiedzy i innowacji w sieci;
- Transgraniczne sieci partnerskie;
- Nowe technologie w sferze społecznej (e-government, e-learning, e-health);
- Programy wspierające budowę e-gospodarki i e-społeczeństwa;
- Bezpieczeństwo w sieci, społeczna konstrukcja ryzyka;
- Technologie komunikacyjne i informacyjne;
- Elektroniczne platformy usług.