XXV Zjazd Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji
Cel Zjazdu
Organizowane wydarzenie ma na celu zbliżenie przedstawicieli środowiska naukowego z reprezentantami praktyki gospodarczej oraz stworzenie okazji do wymiany poglądów, doświadczeń, prezentacji rezultatów działalności naukowo-badawczej prowadzonej w poszczególnych ośrodkach naukowych w różnych obszarach tematycznych z zakresu marketingu, handlu i konsumpcji.
TEMATYKA
1. Teoria marketingu, handlu i konsumpcji - dylematy i nadzieje
- marketing jako dyscyplina nauk stosowanych,
- nowoczesne koncepcje marketingowe,
- nowe paradygmaty,
- ujęcia lokalne, regionalne i globalne.
2. Wyzwania dydaktyki marketingu, handlu i konsumpcji
- kształcenie akademickie a oczekiwania praktyków,
- problemy etyki w dydaktyce,
- biurokratyzacja kształcenia akademickiego (KRK).
3. Marketing
- interdyscyplinarny charakter marketingu,
- zarządzanie marketingowe (kształtowanie produktu, polityka cenowa, dystrybucja, komunikacja marketingowa, badania marketingowe, inne działania marketingowe),
- globalne i lokalne aspekty marketingu,
- innowacje w marketingu.
4. Handel
- internacjonalizacja handlu,
- strategie przedsiębiorstw handlowych,
- e-handel.
5. Konsumpcja
- nowe trendy w zachowaniu konsumentów,
- edukacja konsumentów,
- satysfakcja i lojalność konsumenta.
6. Współczesne problemy i wyzwania marketingu, handlu i konsumpcji
- marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu,
- marketing w dobie kryzysu,
- fragmentaryzacja marketingu.