„Współczesne dylematy pedagogiki. Teoria i praktyka”
Celem konferencji będzie sprowokowanie naukowej debaty teoretyków i praktyków, pedagogów specjalnych (zajmujących się różnymi subdyscyplinami pedagogiki specjalnej) na temat wychowania i samowychowania osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie.
Szczegółowe informacje o programie konferencji i sprawach organizacyjnych zostaną przesłane w drugim komunikacie w miesiącu czerwcu.
Planujemy publikację materiałów pokonferencyjnych, które uzyskają pozytywne recenzje.
Proponujemy następujące obszary tematyczne:
· Teoretyczne podstawy wychowania rehabilitującego i resocjalizującego
· Pedagogiczny sens samowychowania
· Znaczenie samowychowania w rozwoju człowieka
· Podstawy teoretyczne samowychowania osób z niepełnosprawnością i nieprzystosowanych społecznie
· Formy, metody i techniki samowychowania osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie w instytucjach rehabilitacyjnych i resocjalizacyjnych
· Systemowe i organizacyjne uwarunkowania stymulowania do autorehabilitacji i autoresocjalizacji
· Aktywność samowychowawcza osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie
· Samorealizacja i samoaktualizacja pedagogów a współczesne ujęcie autorytetu w wychowaniu
· Powinności pedagogów specjalnych w wyzwalaniu motywacji do samowychowania jednostek niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie
· Samowychowanie jako przedmiot badań empirycznych