Paradygmat sieciowy – wyzwania dla teorii i praktyki zarządzania
Cele konferencji
Podstawowym celem konferencji jest szeroka dyskusja nad fenomenem sieci międzyorganizacyjnych z perspektywy współczesnych wyzwań nauki o zarządzaniu. Wymiana poglądów powinna pozwolić na zaprezentowanie koncepcji, metod i narzędzi, które pomogą lepiej zrozumieć sieci i sposób ich długotrwałej aktywności, a także umożliwi rozwinięcie myśli na temat szkodliwych efektów funkcjonowania sieci i zagrożenia, jakie ze sobą niosą.
Cele szczegółowe
1. Przegląd aktualnych koncepcji i podejść w zakresie nauk o zarządzaniu,
w szczególności zarządzania strategicznego i paradygmatu sieciowego.
2. Rozpowszechnianie nowej wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego organizacjami i regionami.
3. Dyskusja nad korupcyjnymi zachowaniami sieci.
4. Integracja środowiska teoretyków i praktyków zarządzania.
Obszary tematyczne konferencji
− Kapitał społeczny a paradygmat sieciowy
− Klastry w paradygmacie sieciowym
− Zarządzanie wiedzą i zarządzenie innowacjami w przedsiębiorstwie i regionie
− Przywództwo, motywowanie i kontrolowanie w pracy sieciowej
− Zachowania strategiczne przedsiębiorstw – nowoczesne koncepcje, metody i techniki zarządzania strategicznego
− Modele biznesowe paradygmatu sieciowego
− Inteligentne organizacje: przedsiębiorczość i zarządzanie wiedzą w organizacjach inteligentach
− Inteligentne specjalizacje (smart specialisations) regionów a orientacje strategiczne przedsiębiorstw
− Patologiczne zachowania w sieci