Ukryty program edukacji nauczycieli


MINIONA -

Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Drodzy Studenci!

W tym roku świętujemy mały jubileusz - już po raz piąty cieszymy się, że możemy zaprosić Was do udziału w Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS). Tegoroczny tytuł konferencji brzmi: ,,Pedagog XXI-go wieku na drodze ku innowacjom". Konferencja odbędzie się 25 maja 2011 roku na Wydziale Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu przy ul. Fredry 6/8.

W tym roku koncentrujemy się na warsztacie pracy Pedagoga XXI-go wieku, czyli moim i Twoim przygotowaniem do pracy. Tradycyjnie konferencję otworzymy częścią wykładową, po której odbędą się warsztaty związane z treścią wystąpień. Dostarczymy Wam, w innowacyjnej formie, inspiracji dla pedagogicznych działań. Opowiemy o motywowaniu uczniów młodszych i starszych, ujawnimy sekrety moderacji i aktywizacji, pokażemy wykorzystać przestrzeń by pobudzała kreatywność naszą i naszych uczniów oraz sprowokujemy do zabawy z osobami dorosłymi. Gwarantujemy, że wiadomości i umiejętności, jakie nabędziecie podczas naszego spotkania, dodadzą Wam pewności siebie w starciu z wyzwaniami pedagogicznymi XXI wieku. Nasza konferencja to również czas na wymianę doświadczeń i zainteresowań oraz nawiązanie znajomości ze studentami z całej Polski.

W celu zapoznania się ze szczegółowymi informacjami zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej www.pks.umk.pl. Chętnych do udziału w warsztatach prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który znajduje się w zakładce Rejestracja.

Mamy nadzieję, że spotkamy się by razem świętować już piąty odjazd PKSu!

Organizatorzy

V Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej

Płaszczyzną konferencji jest dyskusja o edukacji nauczycieli w perspektywie krytycznej. Krytyczność jako przyjęty paradygmat analizy wymaga szczególnej postawy badawczej, kwestionującej oczywistość i nieproblematyczność podstaw teoretycznych i dominujących praktyk przygotowania i dokształcania zawodowego nauczycieli. Krytyczność zakłada postawę wątpienia, pewien rodzaj nieufności, wobec zadomowionych sposobów myślenia i działania, ale też postawę otwartości wobec alternatywnych koncepcji i praktyk.

Liczymy na to, że uczestnicy konferencji zidentyfikują to, co w edukacji nauczycieli niewidzialne i nieoczywiste, a co „produkuje” efekty  inne od deklarowanych, czy zakładanych. Można zasugerować hipotezę, że fasadowość edukacji nauczycieli osiągnęła już ten poziom, że sprawą KONIECZNĄ jest, by ją wreszcie zmienić. Wierzymy, że uczestnicy konferencji odkryją to, co ukryte w edukacji nauczycieli, dzięki czemu będziemy mogli lepiej spełniać swoje zadanie jako nauczyciele nauczycieli.

Liczymy też na czytelne odniesienia do sugerowanego w haśle konferencji obszaru tematycznego. Nie chodzi tu bowiem o edukację nauczycieli „w ogóle”, czy wystąpienia „zbliżone do ...”, ale o szczególny, bo ukryty jej wymiar. To jednocześnie jedyny warunek czynnego uczestnictwa w naszym spotkaniu.






Źródło:  http://www.pedagogika.umk.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=181&Itemid=123

Aktualizacja:  0000-00-00 00:00:00