III Ogólnopolska konferencja naukowa z cyklu "Rynek-Społeczeństwo-Kultura"
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Współczesny świat staje się coraz bardziej wielopłaszczyznowy i złożony wymagając tym samym interdyscyplinarnego podejścia do analiz występujących w nim zjawisk. Natężenie globalizacji, znaczący rozwój technologii, kwestie ekologiczne, procesy integracji europejskiej, opór kultur podporządkowanych w zderzeniu cywilizacji, wreszcie kryzys ekonomiczny z końca pierwszej dekady XXI wieku – wszystko to przyczyniło się do nowego ukształtowania instytucji i samych społeczeństw, a w konsekwencji doprowadziło do pojawienia się nowych typów zachowań ludzi.
Właśnie dlatego rynek, społeczeństwo i kultura stały się dla nas motywem przewodnim, wokół którego chcielibyśmy skoncentrować nasz wysiłek badawczy. Do udziału w konferencji zapraszamy młodych pracowników naukowych, doktorantów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych oraz studentów, którzy chcieliby wymienić się doświadczeniami badawczymi oraz praktyków mających doświadczenie zawodowe w zarządzaniu, prowadzeniu działalności biznesowej, społecznej odpowiedzialności biznesu.
Konferencja zorganizowana będzie wokół paneli dyskusyjnych, wystąpień oraz posterów.
Opieka merytoryczna konferencji: dr hab. Robert Geisler, prof. Uniwersytetu Opolskiego
Obszar tematyczny konferencji:
- Zmiany technologiczne a gospodarka i polityka (e-biznes, e-gospodarka, e-wiedza)
- Organizacja i zarządzanie w dobie globalizacji i zmian technologicznych
- Wyzwania Unii Europejskiej - gospodarcze, polityczne, społeczno-kulturowe
- Innowacje, przedsiębiorczość, marketing
- Komunikacja i PR w biznesie, administracji, polityce i organizacjach pozarządowych
- Ekonomia społeczna, CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu, społeczna wartość dodana
- Kultura i gospodarka
- Polityka i gospodarka (państwo a rynek)
- Zachowania ludzi na rynkach (zachowania konsumpcyjne, zachowania na rynkach pracy)
- Przemysł kulturowy, urynkowienie kultury
- Rynki - ich specyfika, aspekty prawne, regulacja.
Referaty po uzyskaniu pozytywnej recenzji opublikowane zostaną w formie artykułów naukowych w czasopiśmie „Rynek – Społeczeństwo – Kultura”.