I Toruńska Konferencja Integralna „CO MOŻE OZNACZAĆ INTEGRALNOŚĆ W EDUKACJI?”


MINIONA -

Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Jednym z zadań nauk pedagogicznych jest projektowanie nowych rozwiązań wzbogacających zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną. Wobec rozszerzających się funkcji edukacji (zwłaszcza innowacyjnej) oraz implementacji coraz szerszych zasobów zewnętrznych i wewnętrznych potrzebnych do jej realizacji, zmierza się w kierunku ich skoordynowania, a w dalszej perspektywie ich integracji. W nowej perspektywie edukacja stanowiłaby, jak pisze Ken Wilber, kolektywną integrację systemów, intencji, zachowań, wartości i działań człowieka, które ogarniają wszelakie układy, zasoby i możliwości wyzwalające rozwój człowieka. Z ideą kształcenia integralnego, całościowego, holistycznego Heinrich Dauber wiąże nadzieje na ratowanie istoty procesu socjalizacji i uczenia się, które są niezbędne do przeżycia człowieka w cywilizacji postindustrialnej.
Istnieje wiele przekonań na temat tego, co jest nazywane "integralną edukacją". W naukach o wychowaniu ale i w praktyce edukacyjnej chcemy poszukiwać odpowiedzi na trzy zasadnicze pytania:
• Jak może być rozumiana integralność w edukacji?
• Jakie mogą być modele integralnej edukacji?
• Jakie są i mogą być zastosowania w praktyce edukacji formalnej i pozaformalnej tzw. „integralnego podejścia”?
Celem konferencji jest skupienie pracowników nauki i praktyków, którzy w całościowy i w sposób zrównoważony próbują opisywać rzeczywistość edukacyjną i aplikować integralne podejście do praktyki.
Serdecznie zapraszamy pracowników naukowych, doktorantów, studentów oraz praktyków do udziału w I Konferencji.






Źródło:  https://www.facebook.com/events/427461324128453/

Aktualizacja:  2015-12-06