Dyskursy gier wideo


MINIONA -

Informacja wkrótce na stronie
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Badania nad grami wideo, jak i nad każdym innym medium, wymagają – oprócz kluczo­wych dla każdej dyscypliny naukowej studiów specjalistycznych – refleksji transdyscyplinarnej, uwzględniającej możliwie najszersze spectrum dyskursów współczesnej humanistyki. Niezależnie od tego, czy gry wideo uznaje się za medium narracyjne czy też nie, bezsprze­czny pozostaje ich doniosły wkład w kształtowanie kultury ponowoczesnej, dający się odczuć zarówno podczas częstokroć zbyt emocjonalnie angażujących debat medialnych, jak i w refleksji uniwersyteckiej, coraz częściej stającej wobec konieczności przeformułowania granic istniejących dyscyplin naukowych. Mając to w szczególności na uwadze, organizatorzy Ogól­nopolskiej Konferencji Naukowej Dyskursy gier wideo zapraszają naukowców, przedstawicieli branży growej, dziennikarzy, doktorantów i stu­­­dentów do podjęcia transdyscyplinarnej refleksji nad:

 

-        historią przemysłu growego i ewolucją gier wideo;

-        teorią gier wideo;

-        filozofią gier wideo;

-        krytyką gier wideo;

-        estetyką gier wideo;

-        etyką i polityką gier wideo;

-        teorią i filozofią światów wirtualnych;

-        imersją i interaktywnością;

-        światotwórstwem w grach wideo;

–        grywalizacją (gamification) i nurtem serious games;

-        najnowszymi sporami ludologicznymi i krytycznymi (np. Gamers Gate);

-        grami wideo w badaniach ludologicznych;

-        grami wideo w perspektywie antropologiczno-kulturowej;

-        grami wideo w dyskursie medialnym;

-        grami wideo w perspektywie pedagogicznej;

-        grami wideo w badaniach transmedialnych;

-        grami wideo w płynnej nowoczesności;

–        dyskursami gier wideo (postkolonializm, dekonstrukcja, feminizm, gender studies, queer studies, men studies, ekokrytyka, animal studies etc.);

-        transhumanizmem i cyborgizacją w grach wideo;

-        wkładem osobowości internetowych w krytykę gier wideo (np. Feminist Frequency, Angry Joe Show, The Cynical Brit, Clueless Gamer etc.);

-        kulturą e-sportu;

-        funkcjonowaniem gier wideo w dydaktyce uniwersyteckiej.

Ostateczny termin nadsyłania abstraktów na adres dyskursygierwideo@gmail.com mija 5 ma­ja 2015 roku. Do abstraktu należy dołączyć krótką notę biograficzną sformułowaną podług po­wszechnie przyjętych standardów (afiliacja, tytuł naukowy oraz profil badawczy). Objętość ab­straktu wraz z biogramem nie powinna przekroczyć dwóch stron znormalizowa­nego maszynopisu (maksymalnie do 600 słów). Informacja o pozytywnym bądź negatywnym rozpatrzeniu propozycji wystąpienia konferencyjnego zostanie rozesłana do autorów 10 maja 2015 roku.

 

Na pokrycie kosztów związanych z cateringiem, wynajmem sali i przygotowaniem materiałów konferencyjnych przewiduje się opłatę konferencyjną w wysokości 450 zł (300 zł dla doktorantów i studentów), którą należało będzie uiścić najpóźniej do 20 maja 2015 r.

 

Organizatorzy przewidują publikację pokonferencyjną w formie recenzowanej antologii artykułów pokonferencyjnych w open accessie (udostępnionej w Centrum Otwartej Nauki na licencji CC BY-SA 3.0). Najlepsze artykuły mogą zostać wytypowane do publikacji w recenzowanym międzynarodowym kwartalniku naukowym „Facta Ficta”.






Źródło:  http://dyskursygierwideo.wordpress.com

Aktualizacja:  2015-01-29 00:15:16