Kształcenie i wychowanie w reformowanej szkole – pytania o jakość
Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w V Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Kształcenie pedagogów – strategie, koncepcje, idee”, organizowanej przez Instytut Nauk Humanistycznych i Społecznych (dawniej Instytut Pedagogiki) Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Tegoroczne spotkanie ma charakter jubileuszowy. Pierwsze obrady konferencyjne sprzed 10 lat zainicjowały pedeutologiczne dyskusje płockie wokół problematyki kształcenia pedagogów.
Problematyka i cel Konferencji:
W tym roku proponujemy Państwu udział w konferencji pod hasłem „Kształcenie i wychowanie w reformowanej szkole-pytania o jakość”.
Pragniemy, aby nasza inicjatywa zainteresowała Nauczycieli akademickich, pracowników Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli, kadrę pedagogiczną różnych typów placówek edukacyjnych.
Tematyka Konferencji:
· Przemiany strategii kształcenia nauczycieli na tle polskich i międzynarodowych tradycji edukacyjnych.
· Pomiar efektów edukacyjnych – pytania o jakość w systemie edukacji
· Jak stawać się nauczycielem w kontekście uwarunkowań prawnych oraz zmian i oczekiwań społecznych
· Być nauczycielem – wymiar aksjologiczny kształcenia
· Pedagodzy w obliczu problemów wychowawczych
· Praktyczne wymiary kształcenia pedagogów – pytania o miejsce praktyki w kształceniu pedagogów
· Wizja europejskiego nauczyciela
Proponujemy następującą tematykę pracy w poszczególnych sekcjach:
1. Jakość w edukacji w kontekście reform edukacyjnych i zmian społecznych
2. Pedagog wobec problemów wychowania i kształcenia
3. Wymiar formalny i aksjologiczny w kształceniu nauczycieli