Biografia i badanie biografii - „Typowe i wyjątkowe biografie edukacyjne”


MINIONA -

Łódź

Do proponowanych zakresów rozważań nad biografiami edukacyjnych podczas obrad VI Konferencji należą:

    1. różnicowanie biografii edukacyjnych w aspekcie edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej
    2. biografia edukacyjna w aspekcie temporalnym - czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego w biegu jednostkowej biografii
    3. biografia edukacyjna powiązana ze zróżnicowaną aktywnością życiową badanych (rodzinną, zawodową, obywatelską, zdrowotną i in.)
    4. typologie linii edukacyjnych obecnych w  biografiach
    5. poszukiwanie typowości ( o ile istnieje) i wyjątkowości ( nietypowości)  biografii edukacyjnych
    6. odnajdowanie pokoleniowych cech biografii edukacyjnych
    7. uwypuklenie cech biografii edukacyjnych powiązanych z fazami rozwoju  (dzieciństwo, młodość, dorosłość – jej etapy, starość)
    8. diagnoza społeczno – kulturowych uwarunkowań doświadczeń edukacyjnych obecnych w biografiach
    9. rozpoznawanie subiektywnych obszarów doświadczeń edukacyjnych zawartych w biografiach
    10. rozpoznawanie procesu uświadamiania doświadczeń edukacyjnych
    11. powiązania biografii edukacyjnej z biografią ogólną i szczegółowymi obszarami życiowego doświadczenia ( ważne wydarzenia życiowe, osoby znaczące, pozycja społeczna, wybory życiowe, sytuacje przypadkowe, satysfakcja życiowa, proces osobowego dojrzewania i inne)

 






Aktualizacja:  2011-11-23 00:00:00