Marka szkoły wyższej w kontekście wyzwań XXI wieku
Konferencja "Marka szkoły wyższej w kontekście wyzwań XXI wieku" jest czwartą z kolei konferencją organizowaną w ramach cyklu "Marketing szkół wyższych" (wcześniej w latach 2003, 2005 i 2008). Na poprzednich konferencjach spotkali się przedstawiciele nauki i praktyki, profesorowie i młodzi naukowcy, pracownicy działów marketingu i zarządzający uczelniami, a także reprezentanci agencji marketingowych i badawczych specjalizujący się w obsłudze sektora szkół wyższych. Poprzednie spotkania koncentrowały się głównie na opisie działań marketingowych oraz ich rezultatach. Celem projektowanej konferencji jest natomiast możliwie wszechstronne podejście do problematyki kształtowania marki szkoły wyższej i pokazanie kierunków zmian w tym zakresie.
Goście konferencji::
- Prof. Peter Slee - Huddersfield University (Wielka Brytania) - Prof. Peter Slee jest wicekanclerzem Uniwersytetu Huddersfield, gdzie odpowiada za zarządzanie strategiczne. Specjalizuje się w marketingu szkolnictwa wyższego, komunikacji, zarządzaniu strategicznym i kryzysowym. Autor licznych publikacji i wystąpień, m.in dla CASE (Council for Advancement and Support of Education). Doktoryzował się na Uniwersytecie w Cambridge. Pracował m.in. na uniwersytetach w Durham, Aston i Manchesterze. Był konsultantem wielu firm oraz szkół wyższych w Wielkiej Brytanii, Europie i USA. Współpracował z Confederation of British Industries. Jest członkiem Royal Historical Society.
Prof. Peter Slee podzieli się z uczestnikami konferencji swoimi doświadczeniami w zakresie budowania marki szkoły wyższej. Wygłosi referat
pt. "Customer Care in Higher Education Institutions versus Brand Promise",
"Obsługa klientów szkoły wyższej jako spełnienie obietnicy marki"
- Richard Taylor - Leicester University (Wielka Brytania) - dyrektor działu Corporate Affairs and Planning na Universytecie w Leicester i członek zarządu Uczelni. Kieruje zintegrowanym zespołem odpowiedzialnym za PR, rekrutację, badania rynkowe, relacje z absolwentami i z biznesem oraz współpracę międzynarodową. Wcześniej był szefem marketingu na Universytecie w Durham. Zarządzał projektem wypracowania i wdrożenia narzędzi benchmarkingowych w szkolnictwie wyższym (system Maximize). Pod jego kierownictwem Uniwersytet w Leicester zdobył nagrodę dla Marketingowej Inicjatywy Roku 2007, przyznawaną przez Times Higher Education, oraz nagrody Best National Student Recruitment Campaign w latach 2007 i 2008, a także w 2011 za Digital Platform do rekrutacji online.
Richard Taylor zaprezentuje rolę i konsekwencje stosowania strategii cenowej szkoły wyższej dla pozycjonowania marki uczelni "Pricing Strategy vs. Brand Positioning of a University",
"Strategia cenowa a pozycjonowanie marki uczeln