Edukacja a państwo. Wątek biodoksograficzny: Zygmunt Mysłakowski (1890-1971) jako filozof edukacji


MINIONA -

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Proponowane obszary tematyczne:

  • edukacyjne zadania państwa: wartości i standardy nowoczesności a tradycja i historyczne praktyki kształcenia i wychowania;
  • reformy edukacji; analiza porównawcza i interpretacja poszczególnych historycznych reformatorskich przedsięwzięć w Polsce i za granicą;
  • pedagogika polska i system edukacji w Polsce na tle światowej myśli pedagogicznej i przemian oświatowych za granicą;
  • cele i sposoby zarządzania edukacją; oświata państwowa, prywatna, wyznaniowa, samorządowa;
  • przedsiębiorczość i współzawodnictwo a współpraca w edukacji;
  • edukacja egalitarna a elitarna;
  • cele i oczekiwania podmiotów edukacji wobec państwa;
  • uniwersalne wartości i kryteria dobrej edukacji;
  • obszary edukacji inkorporowane przez państwo i Kościół i wolne od nich;
  • pedagogika w relacji do ideologii; normy dla edukacji światopoglądowej: narodowej, patriotycznej, obywatelskiej, religijnej, moralnej, historycznej;
  • inicjatywy międzynarodowe edukatorów w konkretnych projektach i propozycjach realizacyjnych; przykłady kooperacji, wymiany i dialogu partnerskiego nauczycieli i wychowawców w praktyce.





Źródło:  http://pedagogika-filozoficzna.eu/?p=1491

Aktualizacja:  2021-03-04 09:27:34