OKN. "Pandemia jako zjawisko kulturowe i medialne”
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Pandemia jako zjawisko kulturowe i medialne”, organizowanej przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, która odbędzie się w dniach 16-17 lipca w formie zdalnej na platformie ClickMeeting.
Tematyka konferencji obejmuje szerokie spectrum zjawiska jakim jest pandemia w przestrzeni kultury oraz mediów w ujęciu historycznym oraz w perspektywie współczesnych doświadczeń.
Wydarzenie umożliwić ma analizę problematyki na wielu płaszczyznach oraz stworzyć przestrzeń interdyscyplinarnej dyskusji z perspektywy różnych dziedzin nauki. Do udziału w konferencji zapraszamy w szczególności przedstawicieli szeroko rozumianych nauk humanistycznych, społecznych, kulturoznawstwa oraz nauk o mediach.
Ostateczny podział konferencji na panele uzależniony będzie od tematyki nadesłanych referatów.
Tematyka konferencji obejmuje między innymi problemy takie jak:
❖ Motyw pandemii w sztuce i literaturze:
· Motyw masowej choroby w malarstwie
· Wizje epidemii w literaturze – od zarazy ateńskiej do eboli
· Polskie doświadczenie epidemii w Zarazie Ambrozewicza
· Pandemia jako motyw literatury grozy
· Zaraza jako temat poezji – Ojciec zadżumionych Juliusza Słowackiego, Ballada Alpuhara Adama Mickiewicza
· Perspektywa malarstwa jako relacja pandemicznej rzeczywistości
· Obraz zarazy w filmie
· Izolacja jako motyw filmowy
❖ Pandemia w ujęciu kulturowym:
· Epidemia w grach wideo – wirus, zombie i postapokaliptyczna rzeczywistość
· Obraz pandemii w serialach (Pandemia, Ocaleni, Hot Zone, Wirus, Kwarantanna, itp.)
· Czy pandemia, epidemia, zaraza zawsze muszą oznaczać chorobę? O językowym wymiarze słów
· Czy pandemia to kara boska? O znaczeniu zarazy w wymiarze religijnym
· Sylwetki świętych od pandemii – św. Sebastian, św. Roch, św. Antonii i inni
· Wpływ izolacji na rozwój społeczeństwa/procesy społeczne
· Organizacja funkcjonowania instytucji kultury w dobie epidemii
❖ Wpływ pandemii na media masowe, gospodarkę i kulturę:
· Wzrost znaczenia Internetu - nowy wymiar szkoły, pracy, marketingu i rozrywki
· E-commerce jako najefektywniejsza forma prowadzenia działalności w dobie izolacji
· Rola mediów społecznościowych w reakcji na koronawirusa
· Wpływ COVID19 na rynek reklamy
· Relacjonowanie przebiegu epidemii w mediach – perspektywa kraju i świata
· Nowy wymiar teatru – scena wirtualna
· Realia rynku filmowego w dobie pandemii
· Wpływ izolacji na formy komunikacji społecznej
· Zdalna praca i szkoła – wyzwanie czy perspektywa rozwojowa?
Uprzejmie informujemy, że zgłoszenia na Konferencję przyjmujemy do dnia 1 lipca 2021 roku, poprzez formularz rejestracyjny: https://forms.gle/1pgPWxuetiZKNojSA
Wysokość opłaty konferencyjnej wynosi 90 złotych, co obejmuje kwestie organizacyjne oraz pokrywa koszty publikacji monografii naukowej. Artykuły punktowane będą z drugiej pozycji MEiN (20 pkt. za rozdział). Z opłaty zwolnieni są studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu na adres e-mail: kongres@amu.edu.pl lub pod numerem telefonu sekretarza konferencji: (+48) 600 221 537.
Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony internetowej: www.kongres.amu.edu.pl, na której znajdują się szczegółowe informacji dot. Konferencji.