Pisanie artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach – krok po kroku!


MINIONA -

Zoom

Center for European Studies i Center for American Studies ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w intensywnym i w pełni synchronicznym weekendowym kursie pt. “Pisanie artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach – krok po kroku!”.

Powszechnie wiadomo, że najważniejszą umiejętnością każdego naukowca jest umiejętność skutecznego przekazywania naukowych idei poprzez teksty pisane (np. książki, rozdziały w monografiach, artykuły naukowe).

Nasz kurs nauczy Cię, jak opanować sztukę pisania akademickiego, włączywszy w to “akademicką gramatykę”, konstruowanie zdań i wypracowywanie stylu, a także wyjaśni najczęstsze błędy i sposoby na ich uniknięcie – wszystko to na konkretnych przykładach!

KIEDY?

Kurs odbędzie się w piątek 14 lipca 2023 i sobotę 15 lipca 2023 online na platformie Zoom. Dokładne godziny kursu podano poniżej.

DLACZEGO WARTO?

Kurs prowadzony jest przez otwartego i interdyscyplinarnego naukowca. Adw. dr Marek Topór (wykładowca na University at Buffalo i Uniwersytetu Jagiellońskiego) sprawi, że kurs okaże się idealny niezależnie od dyscypliny naukowej w której się obracasz. Ponadto kurs jest synchroniczny – kontakt i możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym pozwolą rozwiać wszystkie pojawiające się na bieżąco wątpliwości.

Osiągniesz głębokie zrozumienie naukowego stylu pisania. Od sposobu konstrukcji zdań, poprzez metodologię i techniczne aspekty akademickiego pisania, aż po pisarskie narzędzia i chwyty przydatne każdemu naukowcowi. Innymi słowy, dowiesz się jak pisać przekonująco i pewnie jako naukowiec!

WYSOCE PRAKTYCZNY PROGRAM KURSU*

Dzień I. (Piątek) 17.30-20.30

A. Zagadnienie wstępne pracy nad tekstem

  1. Wybór tematu

  2. Organizacja pracy

  3. Formalne pisanie akademickie a pisanie nieformalne – uważaj na różnice

  4. Gdzie poszukiwać źródeł informacji naukowych?

  • Wikipedia niemile widziana – ale przydatna! Pytanie: kiedy? 

  • Too good to be true? Szukanie źródeł w standardowej przeglądarce (nigdy nie poddawaj się na 1. stronie!), czyli jakie triki oferuje nam Wujek Google?

  • Naukowe bazy wiedzy i akademickie portale społecznościowe jako nieocenione źródła źródeł: Google Scholar, ResearchGate, Academia.edu i inne  

  • Źródła w przypisach tekstów

B. Rodzaje badań naukowych

1. Opisowe:

  • ankietowe

  • historyczne

  • analiza treści

  • jakościowe

  • ilościowe

2. Asocjacyjne:

  • korelacyjna

  • przyczynowo-porównawcze

3. Interwencyjne:

  • eksperymentalna

  • quasi-eksperymentalna

C. Cel badań naukowych

1. Badania perswazyjne (przykłady: artykuły naukowe, rozdziały w monografiach, książki jednoautorskie i wieloautorskie)

  •  Jak udowodnić swoją tezę i skonstruować przekonujące argumenty?

  •  Jak udowodnić, że badania innych są błędne?

2.Badania o charakterze eksploracyjnym (przykład: przegląd literatury)

  • Jak się samemu wyedukować i poznać dany temat?

  • Jak poinformować odbiorców badań i wskazać na luki w literaturze?

  • Jak szukać nowych pomysłów i perspektyw (akademickie "kulisy")?

3. Badania prowokacyjne (przykłady: recenzje tekstów naukowych)

  • Jak prawidłowo uprawiać krytykę naukową?

  • Jak wywołać dyskusję i opanować sztukę retoryki akademickiej?

  • Jak konstruować argumenty na poparcie swoich twierdzeń?

D. Brzmij jak profesjonalny naukowiec:

  1. Gramatyka – czyli jak pisać poprawnie?

  2. Składnia – czyli jak pisać przejrzyście?

  3. Semantyka – czyli jak pisać przekonująco?

  4. Styl – czyli jak pisać pięknie?

  5. Przydatne zwroty w pisaniu akademickim (vide Manchester Academic Phrasebank: https://www.phrasebank.manchester.ac.uk/)  

Dzień II. (Sobota) 10.00-15.00

E. Narzędzia przydatne w pisaniu tekstów naukowych

1. Jak rozwinąć swój unikalny styl badawczy?

2. Jak korzystać z JSTOR/Ceeol/Google Scholar/Worldcat (i nie tylko!)?

3. Jak stworzyć przegląd literatury?

F. Narzędzie usprawniające pisanie pracy: menedżer bibliografii.

  1. Jak szybko i bezboleśnie zorganizować bibliografię i zadowolić każdego promotora?

  2. Przykład Zotero

G. Zmora piszących naukowo: przypisy, ich rodzaje i formatowanie.

H. Kwestie konstrukcji tekstów naukowych i wymagania wydawnicze

  • Streszczenie

  • Tłumaczenie tytułu

  • Numer naukowca

*Program kursu może ulec poprawką/zmianą


I. Warsztaty pisania

W ramach tej sesji prowadzący będzie pracować na tekście akademickim nad którym Ty sam/a osobiście pracowałeś/aś (jeśli zdecydujesz się nam taki nadesłać – nie jest to obowiązkowe, ale serdecznie zachęcamy!). Prowadząca oraz reszta grupy zaopiniują tekst oraz dokonają niezbędnych poprawek.

Prowadzący przedstawi również kilka własnych tekstów jako przykłady i zademonstruje dlaczego napisał je w taki, a nie inny sposób. Prowadzący nauczy uczestników skutecznie wyszukiwać i korygować błędy opierając się na wiedzy zdobytej podczas poprzednich sesji kursu.

PROWADZĄCY

Adw. dr Marek Topór jest obecnie profesorem wizytującym na Uniwersytecie w Buffalo oraz wykładowcą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ponadto pełni funkcję arbitra w Sądzie Arbitrażowym przy krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie oraz jest partnerem w Kancelarii TOPORS specjalizującej się w prawie umów, prawie gospodarczym i alternatywnych metodach rozwiązywania sporów.

Dr Topór jest autorem wielu artykułów naukowych. Jego zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim nowe technologie, metody rozwiązywania sporów, projekty infrastrukturalne i inwestycyjne, prawo cywilne i umowy cywilne, prawo gospodarcze, fuzje i przejęcia oraz rynki finansowe.

Dr Topór posiada bogate doświadczenie naukowe o charakterze międzynarodowym. Prowadził badania naukowe m.in. w Durbanie, Sankt Petersburgu i Moskwie. Rozprawę doktorską pt. „Wielopoziomowe klauzule arbitrażowe jako narzędzia rozwiązywania sporów” obronił na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

CERTYFIKAT

Wszystkie nasze kursy są oficjalnie certyfikowane. 

Każdy uczestnik otrzyma cyfrowy certyfikat opatrzony podpisem Prezesa Zarządu oraz Dyrektora ds. akademickich Center For American Studies. Cyfrowy certyfikat w formacie PDF można następnie wykorzystać do samodzielnego wydruku, umieszczenia w CV lub na portalu LinkedIn czy aplikowania na rozmaite stanowiska pracy, uczelnie i granty.

Certyfikat zawiera również nazwisko prowadzącego kurs i liczbę godzin szkoleniowych.

KOSZT UCZESTNICTWA

Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr I (czyli do 23.59 dnia 5 lipca 2023*) koszt udziału w szkoleniu to 249 PLN.

Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr II, koszt udziału w kursie to 329 PLN.

Link do prostych płatności online (Przelewy24, karta, BLIK): https://buy.stripe.com/dR68wNcCd8XV8kEdVR

*Warunkiem rejestracji w danej puli jest rejestracja oraz uiszczenie opłaty za kurs we wskazanym terminie.

PROSTA REJESTRACJA NA KURS

Prosimy rejestrować się na kurs przy użyciu krótkiego formularza:

https://forms.gle/SsMKEhLmhcf3sfgr8

To wszystko! Po dokonaniu zgłoszenia, formularz automatycznie generuje odpowiedź o wpłynięciu Państwa danych do systemu.

Ostateczny termin zgłoszeń w ramach puli nr II: 10 lipca 2023 (lub do wyczerpania miejsc).

Sugerujemy nie zwlekać z rejestracją – liczba miejsc jest ograniczona.

PYTANIA?

Wszelkie pytania prosimy kierować do Koordynatorki szkolenia, pani Fatmy Mejri, na adres: mejri@cfasofficial.com. Chętnie pomożemy. Do zobaczenia online!






Źródło:  https://fb.me/e/4yDqeVjPK

Aktualizacja:  2023-05-29 12:35:31