III Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Problemy systemu edukacji i nauki. Aspekty prawne, polityczne, ekonomiczne i społeczne"
Szanowni Państwo,
Center for American & European Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce) mają przyjemność zaprosić do udziału w III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. "Problemy systemu edukacji i nauki. Aspekty prawne, polityczne, ekonomiczne i społeczne".
KIEDY?
Konferencja odbędzie się w sobotę 11 stycznia 2025, między 9.00 a 16.00 w formie online na platformie Microsoft Teams.
Dokładna długość konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia konferencji także na niedzielę 12 stycznia 2025.
CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?
Głównym założeniem konferencji jest dyskusja na temat problemów systemu edukacji i nauki w ujęciu interdyscyplinarnym.
Zajmiemy się rolą polityki w reformowaniu systemu edukacji i nauki, uwarunkowaniami prawnymi, a także wyzwaniami i perspektywami ekonomiczno-społecznymi. Problematykę edukacji i nauki podejmiemy zarówno od strony wyzwań współczesnych, jak i osiągnięć historycznych. I wiele więcej!
Proponowane (przykładowe) obszary tematyczne:
• Rola polityki w reformowaniu systemu edukacji: wyzwania i perspektywy.
• Historia edukacji i nauki.
• Uwarunkowania prawne i ich wpływ na jakość edukacji i badań naukowych.
• Efektywność finansowania systemu edukacji i nauki w kontekście ograniczonych zasobów.
• Polityka publiczna a innowacje w edukacji i nauce.
• Wpływ nowych technologii na jakość nauczania i prowadzenie badań naukowych.
• Wyzwania związane z dostępem do edukacji i badań naukowych w obszarach wiejskich i zdecentralizowanych.
• Rola uczelni w tworzeniu społeczności akademickich i ich wpływ na rozwój lokalny.
• Zrównoważony rozwój jako priorytet w systemie edukacji i nauki.
• Współpraca międzynarodowa w obszarze edukacji i badań naukowych a polityka zagraniczna.
• Polityczne, prawne i społeczne aspekty równości płci w edukacji i nauce.
• Nowoczesne wyzwania i strategie na rzecz zwiększenia jakości nauczania.
• Skuteczność systemów oceniania w edukacji i badaniach naukowych.
• Rola nauczycieli, badaczy i naukowców w kształtowaniu polityki edukacyjnej i naukowej.
• Uwarunkowania społeczne w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i naukowych.
• Problematyka integracji osób z niepełnosprawnością w systemie edukacji i nauki.
• Skutki polityki migracyjnej na edukację i badania naukowe.
• Dylematy etyczne w edukacji i nauce: wyzwania i rozwiązania.
• Rola społeczeństwa obywatelskiego w monitorowaniu i poprawie systemu edukacji i nauki.
• Aspekty prawne i etyczne w dziedzinie badań naukowych z udziałem ludzi.
• Wpływ globalizacji na system edukacji i badania naukowe.
Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.Nie cenzurujemy wystąpień z przyczyn politycznych lub światopoglądowych.
Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.Akceptujemy wystąpienia w języku polskim i angielskim.Prezentacje mogą być oparte na badaniach własnych lub cudzych (przeglądzie osiągnięć i literatury), jak również przyjmować formę case-studies.
Akceptowane są także wystąpienia w formie posteru.
DLA KOGO?
> Do czynnego udziału w kongresie serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
> Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.
KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI
• prof. UJK dr hab. Joanna Grzela (Wydział Prawa i Nauk Społecznych, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) – Przewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. US dr hab. Beata Sadowska (Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński) – Członek Komitetu Naukowego.
• prof. UJK dr hab. Nina Stępnicka (Wydział Prawa i Nauk Społecznych, Uniwersytet im. Jana Kochanowskiego w Kielcach) – Członek Komitetu Naukowego.
• dr Wojciech Walczak (Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych, Uniwersytet w Białymstoku) – Członek Komitetu Naukowego.
• adw. dr Valery Loumber (kancelaria Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles, dyrektor ds. akademickich Center for American Studies) – Członek Komitetu Naukowego.
• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American Studies) – Sekretarz Komitetu Naukowego.
UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE – INFORMACJE
➤ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:
1. Zamieść abstrakt (200-300 słów) oraz wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem:
https://forms.gle/JgB6HoCNKESbnTTx6
2. Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 3 stycznia 2025 r. (termin ten nie zostanie przedłużony)
Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.
Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 4 stycznia 2025 r.
3. Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 6 stycznia 2025 r.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika biernego:
1. Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem:
https://forms.gle/X86QwoiTSrBvCkpz8
2. Zarejestruj się poprzez ww. formularz do godz. 23.59 dnia 4 stycznia 2025 r. Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).
3. Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany słuchaczom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 7 stycznia 2025 r. (będą mogli się Państwo wcześniej zapoznać z harmonogramem konferencji – nie oczekujemy “opłaty w ciemno”).
OPŁATY ZA UCZESTNICTWO
➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:
• 159 zł – certyfikat cyfrowy dostarczany drogą mailową (certyfikat cyfrowy opatrzony podpisami elektronicznymi członków Komitetu Naukowego jest równoważny certyfikatowi papierowemu).
• 189 zł – certyfikat cyfrowy + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
• 79 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu opatrzonego podpisami elektronicznymi członków Komitetu Naukowego w wersji cyfrowej na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.
Jak zatytułować przelew?
Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:
„
*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.
W przypadku współwystąpienia dwójki lub większej liczby prelegentów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z prelegentów osobno.
PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.
FAQ
• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).
• Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uniwersytet (instytucję, firmę) sugerujemy opłacenie faktury z osobistych środków i uzyskanie następnie od uniwersytetu (instytucji, firmy) we własnym zakresie zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uniwersytet (instytucję, firmę) faktury.
• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z przyznaniem prawa wstępu na konferencję).
• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.
• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).
• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia samotnie lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień).
• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski) – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne zrobimy wszystko co w naszej mocy, by dostarczy je szybciej.
• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne zrobimy wszystko co w naszej mocy, by dostarczy je szybciej.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Organizatora.
• Godzinę wystąpienia w ramach konferencji określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).
• Regulamin konferencji: www.cfasofficial.com/pl/regulamin.
PYTANIA?
W razie pytań prosimy o kontakt mailowy z Koordynatorką Konferencji, Panią Kariną Szczepaniak: szczepaniak@cfasofficial.comChętnie pomożemy.
Do zobaczenia online!
CENTER FOR AMERICAN STUDIES – O NAS
Center for American Studies jest towarzystwem naukowym (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247), które realizuje swoją misję naukowo-badawczą i dydaktyczną w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i zatwierdzony przez Krajowy Rejestr Sądowy statut.
Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Center for American Studies prowadzi działalność edukacyjną, naukowo-badawczą i wydawniczą organizując konferencje, seminaria, szkolenia i publikacje skierowane do młodych i doświadczonych naukowców.