II Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Historia, teraźniejszość i przyszłość nauki"
Szanowni Państwo,
Center for Science & Technology i Center for American & European Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce) mają przyjemność zaprosić do udziału w II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej “Historia, teraźniejszość i przyszłość nauki”.
KIEDY?
Konferencja odbędzie się w piątek 4 kwietnia 2025 między 16.30 a 21.00 w formie online na platformie Microsoft Teams. Długość konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia konferencji także na sobotę 5 kwietnia 2025.
CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?
Celem konferencji jest dyskusja na temat przeszłości, teraźniejszości i przyszłości nauki: jej kluczowych problemów, metod, narzędzi i wyzwań.
Konferencja stanowi miejsce wymiany doświadczeń i wiedzy między młodymi i doświadczonymi przedstawicielami nauk społecznych i humanistycznych oraz nauk ścisłych, przyrodniczych i inżynieryjno-technicznych.
Proponowane (przykładowe) obszary tematyczne:
→ Ewolucja metod naukowych: od starożytności do współczesności
→ Wpływ nauki na rozwój społeczeństwa i cywilizacji
→ Nowożytne rewolucje naukowe
→ Wpływ pandemii COVID-19 na badania naukowe
→ Wzajemne oddziaływanie nauki i technologii
→ Historia nauk przyrodniczych i jej znaczenie dla dzisiejszych badań
→ Ewolucja wiedzy na temat rolnictwa, medycyny i zdrowia
→ Wyzwania i perspektywy zrównoważonego rozwoju
→ Prawo i regulacje rozwoju nauki
→ Interdyscyplinarne podejście do twórczości i innowacji
→ Etyczna odpowiedzialność naukowców
→ Trendy, wyzwania i perspektywy nauki
→ Sukcesy noblistów i znanych naukowców
→ Wpływ nauki na politykę, kulturę i gospodarkę
→ Przewidywania dotyczące nowych kierunków badawczych w nadchodzących dziesięcioleciach
→ Wyzwania związane z zapewnieniem równego dostępu do nauki
→ Reformy w systemach edukacji naukowej
→ Relacja nauki ze sztuką
Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.
Nie cenzurujemy wystąpień z przyczyn politycznych lub światopoglądowych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.
Prezentacje mogą być oparte na badaniach własnych lub cudzych (przeglądzie osiągnięć i literatury), jak również przyjmować formę case-studies. Akceptowane są także wystąpienia w formie posteru.
DLA KOGO?
☞ Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
☞ Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.
KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI
• prof. dr hab. inż. Wojciech Wieleba (Politechnika Wrocławska)
• prof. UJK dr hab. Joanna Grzela (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
• dr hab. inż. Waldemar Dołęga (Politechnika Wrocławska)
• dr n. med. Aleksandra Karykowska (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu)
• dr n. med. Mirosława Dulczewska-Miller (Pediatrics & Dermatology Clinic, Chicago, Illinois, USA)
• dr Iryna Sitak (National Technical University in Kharkiv)
• dr inż. Tomasz Czapka (Politechnika Wrocławska)
• dr Valery Loumber (Dyrektor ds. akademickich)
• mgr Łukasz Darby Bartosik (Prezes Center for Science & Technology i Center for American & European Studies)
UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE – INFORMACJE
➤ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:
1. Zamieść abstrakt i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem:
https://forms.gle/zT1ZaJVdVtmtXfHH6
2. Rejestracji poprzez ww.formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 24 marca 2025 r.
Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.
Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 25 marca 2025 r.
3. Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 27 marca 2025 r. (godz. 20.00).
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika biernego:
1. Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem:
https://forms.gle/oeBfAc1MRtZ9TmmW9
2. Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 28 marca 2025 r.
Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).
3. Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 30 marca 2025 r. (będą mogli się Państwo wcześniej zapoznać z harmonogramem konferencji – nie oczekujemy “opłaty w ciemno”. Harmonogram wraz z pełną listą uczestników i tytułami ich wystąpień zostanie udostępniony mailowo).
OPŁATY ZA UCZESTNICTWO
➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:
• 159 zł – certyfikat elektroniczny dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest równoważny certyfikatowi papierowemu).
• 189 zł – certyfikat cyfrowy + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
• 79 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego w wersji cyfrowej na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.
Jak zatytułować przelew?
Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:„Imię i nazwisko – opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) – Konferencja NAUKA”.
*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.
W przypadku współwystępowania dwójki lub więcej autorów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z współautorów osobno.
PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.
FAQ
• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).
• Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uniwersytet (instytucję/firmę) sugerujemy opłacenie faktury z osobistych środków i uzyskanie następnie od uniwersytetu (instytucji/firmy) we własnym zakresie zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uniwersytet (instytucję/firmę) faktury.
• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z przyznaniem prawa wstępu na konferencję).
• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.
• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).
• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia samotnie lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień).
• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski).
• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Organizatora.
• Godzinę wystąpienia w ramach konferencji określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).
PYTANIA?
W razie pytań prosimy o kontakt mailowy z Koordynatorką Konferencji, Panią Kariną Szczepaniak: szczepaniak@cfasofficial.com
Chętnie pomożemy.
Do zobaczenia online!
CENTER FOR SCIENCE & TECHNOLOGY
Center for Science & Technology funkcjonujące w ramach polsko-amerykańskiego Stowarzyszenia Center for American Studies (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247) jest towarzystwem naukowym realizującym swoją misję naukowo-badawczą w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i swój statut.
Organem nadzorującym działalność Center for Science & Technology i Center for American Studies jest Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Center for Science & Technology prowadzi działalność edukacyjną, naukowo-badawczą i wydawniczą organizując konferencje, seminaria, szkolenia i publikacje skierowane do studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy oraz wszystkich innych zainteresowanych naukami ścisłymi, przyrodniczymi i inżynieryjno-technicznymi.